19 دی: روابط عمومی و اطلاع رسانی حزب ندای ایرانیان از ثبت شکواییه در دیوان عدالت اداری، مبنی بر درخواست ابطال نامۀ معاون دادستان مشهد در خصوص عدم ارائه خدمات به خانم های فاقد حجاب خبر داد.
در این دادخواست رسمی که از طرف تیم حقوقی حزب و به وکالت از دبیرکل نگاشته شده با اشاره به اصول 19 و 37 قانون اساسی و مواد مختلف قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب، از رئیس دیوان عدالت اداری خواسته شده به منظور ضرورت احترام به اصل قانونی بودن جرایم ومجازات‌ها و جلوگیری از اقدامات خودسرانه افراد، دستور معاون دادستان مشهد را باطل کند.
در این دادخواست رسمی تاکید شده است که نامه معاون دادستان مشهد، خلاف قانون و خارج از ضابطه صادر شده و ضمن اینکه بدعتی در زمینه اعمال نظر شخصی افراد محسوب می شود، زمینه خدشه به وجهه نظام جمهوری اسلامی را فراهم کرده است.
گفتنی است ماه گذشته معاون دادستان مشهد در نامه ای به شهردار مشهد خواستار ممنوعیت خدمات دهی مترو به افراد فاقد حجاب شرعی شده بود. در پی این دستور، شهردار مشهد در واکنش به این نامه مقام قضایی، ضمن اشاره به عدم پشتوانه قانونی این دستور که خلاف صحبت های رهبر معظم انقلاب نیز هست، گفته بود که صرفاً به دلیل اصرار مقام قضایی این دستور را جهت اجرا ابلاغ کرده است.
حقوقدانان حزب ندای ایرانیان به پشتوانه اصول متعدد حقوقی با ثبت این شکواییه رسمی، ابطال این دستور را تا حصول نتیجه نهایی دنبال خواهند کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :