۱۹ دی: یکی از مراجع تقلید شیعیان، از موضوعات مهم آخرالزمانی را فتنه‌ها برشمرد و از مبلغان خواست این موضوع را برای مردم تبیین کنند.
آیت الله العظمی حسین نوری همدانی شامگاه چهارشنبه در جمع طلاب و مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: بر اساس تاکید قرآن کریم افرادی از جامعه اسلامی می‌بایست پیام دین را به سایر افراد جامعه برسانند که این امر کار مبلغان دینی است.

این مرجع تقلید شیعیان، با بیان اینکه کار مبلغان و امر تبلیغ اساسی و دشوار است و کار کوچکی نیست اظهار داشت: در روایات بر امر اهل بیت (ع) تاکید شده که مصداق آن تبلیغ دین، تبیین آیات و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: طلاب باید خدا را شکر کنند که این توفیق نصیب شأن شد تا بتوانند معارف دین الهی را تبلیغ کنید.

وی با بیان اینکه تربیت خطبا کار بزرگی است افزود: در تاریخ فقهای زیادی سراغ داریم اما خطبا فراوان نیستند، چرا که خطبا دارای ویژگی‌هایی خاصی می‌باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: خطبا باید به قرآن و نهج البلاغه آشنایی لازم داشته باشند و بدون آشنایی با نهج البلاغه که بیش از ۱۰۰ شرح بر آن نوشته شده است نمی‌توان در عرصه تبلیغ گام برداشت و موفق بود

وی با اشاره به خطبه ۵۰ نهج البلاغه و تاکید امیرالمومنین (ع) بر موضوع فتنه‌ها گفت: فتنه بدین معنا است که دشمنان بخشی از حق و باطل را با هم ممزوج کرده تا از این طریق افراد را منحرف کنند و به مقاصد شوم خود دست یابند.

مرجع تقلید شیعیان، افزود: از موضوعات مهم آخرالزمانی فتنه‌ها است که مبلغان باید به این امر توجه کنند و پیامبر اسلام نیز برای امت آخر الزمان نگران بوده است.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: روزی امت اسلام در دنیا در قله قرار داشت و آن زمان کتاب و کتابخانه و مراکز علمی در دنیای اسلام وجود داشت؛ اما کم کم شرایط به گونه‌ای شد که قدرت سابق از دست رفت و امروز نیز اسلام دشمنان زیادی دارد.

وی اضافه کرد: هیچ شخصی بدون آشنایی با نهج البلاغه نمی‌تواند خطیب خوبی باشد و مبلغان می‌بایست با خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار حضرت امیر در این کتاب آشنا باشند.

مرجع تقلید شیعیان، یکی از ویژگی‌های مبلغان دین را اخلاق، ساده زیستی و تواضع در برابر مردم برشمرد و گفت: پاسخ به شبهات مخالفان دین از مهمترین کارهای مبلغان است.
  • نویسنده :
  • منبع : مهر