19 دی: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از از جان باختن ۵۶ نفر و مفقود شدن ۱۸ نفر در سیلاب‌های اخیر در کشور خبر داد.
مهدی ولی پور صبح شنبه افزود: از ابتدای مرداد تاکنون ۲۱ استان کشور تحت تاثیر سیلاب بودند. لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و تهران شب گذشته بیشترین استان‌های متاثر از سیلاب بودند.
وی ادامه داد: متاسفانه با سه هموطنی که در استان مازندران در پی سیل جان باختند، جمع هموطنانی که در این مدت جان خود را از دست دادند به ۵۶ نفر رسید و تاکنون تعداد مفقودان ۱۸ نفر هستند.
ولی پور اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳۷۰۰ نفر اسکان اضطراری و برای حدود ۲۵۰۰ نفر هم عملیات امداد و انتقال به مکان‌های امن انجام شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در شرایط فعلی، حوزه‌های عشایری استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر سیلاب است.
در همین رابطه پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: ۳۸۵ نقطه از کشور، ۲۰ استان، ۱۱۱ شهرستان و ۲۹ محور مواصلاتی متاثر از سیلاب است.
وی ادامه داد: بیشترین آسیب متاثر از سیلاب در کشور در استان تهران بوده است. امام‌زاده داوود در غرب استان و شهرستان فیروزکوه و دماوند در شرق به خصوص منطقه زرین دشت و روستای آتشان‌ بیش از نقاط دیگر آسیب دیده‌اند.
وی با اشاره به تداوم عملیات جست‌وجو و نجات گفت: عملیات جست‌وجو در کن و امامزاده داوود به مرحله آخر رسیده اما در فیروزکوه همچنان ادامه دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر از امدادرسانی ۳ هزار نجاتگر و امدادگر این جمعیت در مناطق سیل زده سراسر کشور خبر داد و گفت: عملیات پاسخ به این سانحه دشوار و پیچیده بوده اما خوشبختانه موفقیت‌های زیادی حاصل شده است. به عنوان نمونه روز گذشته مردی ۴۰ ساله در امامزاده داوود بعد از ۱۶ ساعت در رودخانه پایین دست توسط امدادگران نجات یافت و جان سالم به در برد.
 وی ادامه داد: افراد زیادی از مکان‌های ناایمن به محل های ایمن منتقل شدند و اسکان اضطراری برای تعداد زیادی از خانوارها در چادرهای هلال احمر فراهم شده‌است. همچنین اقلام غذایی و زیستی بدون کاستی در حال توزیع در میان متاثرین است.
 کولیوند پیرامون وضعیت امدادرسانی در شهرستان فیروزکوه گفت: متاسفانه به دلیل ریزش کوه در این شهر، دسترسی به راه‌های مواصلاتی و خدمت رسانی با موانع دشواری روبرو بود.
  • نویسنده :
  • منبع :