19 دی: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک قانون و یک ضابطه جهانی است اما نسبت به مکاتب و ادیان و قوانین مختلف کشورها متفاوت است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با اعضای ستاد امر به  معروف و نهی از منکر استان قم که ظهر امروز در حرم بانوی کرامت برگزار شد اظهار داشت: لازم است حق ماه محرم به درستی ادا شود و گرامیداشت این ماه عزیز در حد اعلا باشد.
وی افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف بلند و مهم عاشورا و حماسه کربلاست به همین خاطر باید الزامات این ماه به درستی تبیین شود.
تولیت حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حادثه کربلا و روز عاشورا در کمتر از یک روز اتفاق افتاد و همه کسانی که در این قیام الهی حضور داشتند تا عصر روز عاشورا به همراه رهبر این نهضت به شهادت رسیدند اما این قیام مقدمات و موخراتی داشت که باید به درستی مورد بررسی قرار گیرد.
وی یادآور شد: آنچه که از این حماسه عظیم به جای مانده است تمامی ندارد و از این گنجینه الهی اموری استخراج شده که تا قیامت ادامه خواهد داشت.
سعیدی تاکید کرد: این حماسه عظیم نه مرز جغرافیایی و نه زمان خاصی دارد بلکه تمام عصرها و تمام نسل ها و سرزمین ها را پشت سر گذاشته و منحصر به سال ۶۱ هجری نیست.
وی در ادامه گفت: طبق آیه «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ» باید تمام فعایت ها در مسئله امر به معروف و نهی از منکر هم خدایی و هم برای خدا باشد و قیام، حرکت و احیاء این فریضه الهی منطبق با فطرت، عقل و شرع باشد.
امام جمعه قم افزود: خدایی بودن در این فریضه الهی باید نمود و جلوه داشته باشد و معروفات و منکرات باید از نظر خداوند معروف و منکر باشد.
وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک قانون و یک ضابطه جهانی است اما نسبت به مکاتب و ادیان و قوانین مختلف کشورها متفاوت است به همین خاطر امر به معروف و نهی از منکر منحصر به جوامع اسلامی نیست.
سعیدی یادآور شد: باید در فریضه امر به معروف و نهی از منکر کار فقط برای خدا و مخلصانه باشد که اگر اینگونه شود خداوند نیز برکات آن را مضاعف خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :