19 دی: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اختصاص تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن محرومان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد سرگزی با اشاره به اعتبارات بودجه ۱۴۰۱ در بخش مسکن محرومان، گفت: مقرر شده است که منابع احداث ۲۳۰ هزار مسکن برای محرومان جامعه به ویژه مددجویان کمیته امداد تامین شود.
وی ادامه داد: احداث این تعداد مسکن برای افراد تحت پوشش و حمایت کمیته امداد در مدت ۳۰ ماه انجام خواهد شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اختصاص تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن محرومان خبر داد و افزود: برنامه ساخت مسکن محرومان بر این مبنا است که کمک‌های بلاعوض از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد برای مسکن محرومان، اختصاص یابد.
سرگزی با بیان اینکه یکی از چالش‌های مددجویان کمیته امداد عدم امکان پرداخت اقساط تسهیلات مسکن مددجویی است، خاطرنشان کرد: به همین منظور وام مسکن محرومان با بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.
وی همچنین تاکید کرد: در کنار تامین مسکن برای توانمندسازی مددجویان، موضوع حمایت و مستمری این افراد مد نظر مجلس بوده است. بر این اساس، باید تلاش شود که در بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق و لایحه ارسالی دولت، مستمری مددجویان کمیته امداد افزایش یابد.
سرگزی با بیان اینکه مجلس ظرفیت اشتغال‌زایی کمیته امداد را برای سال ۱۴۰۱ افزایش داده است، عنوان کرد: بر همین اساس کمیته امداد متعهد به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای دهک‌های پایین جامعه شده و تحقق این امر نیازمند همراهی همه نهادها است.
  • نویسنده :
  • منبع :