19 دی: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان طی اطلاعیه‌ای نکات و توصیه‌هایی را با لحاظ ایمنی لازم به منظور پاکسازی خانه های درگیر آبگرفتگی و سیل خطاب به شهروندان منتشر کرد.
در این اطلاعیه از شهروندانی که طی روزهای اخیر درگیر سیلاب شدید و آبگرفتگی هستند خواسته تا در هنگام پاکسازی خانه و مغازه ها نکات ایمنی را به کار گیرند.
در این اطلاعیه آمده است: پیش از پاکساری از قطع جریان گاز و برق مطمئن شوید، چکمه های لاستیکی برای جلوگیری از شوک الکتریکی در حین قطع برق (به دلیل خیس بودن زمین) بپوشید و تا زمانی که از ایمن بودن ساختمان اطمینان حاصل نکرده اید ساکن نشوید.
بخش دیگر این توصیه ها می افزاید: به تنهایی به محل آسیب دیده وارد نشوید، حداقل با یک نفر از دوستان یا آشنایان وارد محل شوید) و از بردن کودکان به داخل محل آسیب دیده نیز بجد خودداری شود.
در این اطلاعیه تصریح شده است وسایل لازم برای پاکسازی مانند بیل، سطل، مواد شوینده، پودر لباسشویی و مایع ظرفشویی، مواد گندزدایی (وایتکس) دستکش، ماسک و لباس مناسب تهیه شود. 
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این اطلاعیه تاکید دارد که شهروندان مراقب وجود حشرات سمی و مارها باشند و در صورتی که زیرزمین خانه پر از آب شده است هرگز آب را به یکباره با پمپ(برای جلوگیری از ریزش دیوار) تخلیه نکنند. 
در ادامه این اطلاعیه بر تخلیه همزمان زیر زمین های همجوار پر شده از سیلاب نیز تاکید شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :