19 دی: مردم قم محرم امسال نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و قلبی آمیخته از محبت آل الله در مراسم مختلف عزاداری سیدالشهدا (ع) شرکت می کنند..
مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در حرم حضرت معصومه(س) به عنوان قطب مذهبی قم هر روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و مدیحه‌سرایی سید علی حسینی‌نژاد و همچنین پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری و مدیحه‌سرای حسن شالبافان برگزار می‌شود.
مسجد مقدس جمکران نیز همانند سالیان گذشته میزبان هیئت‌های مختلفی مذهبی خواهد بود و به این ترتیب مراسم عزاداری هیئت محبین اهلبیت(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در شبستان کربلا و مراسم عزاداری هیئت فاطمیون با سخنرانی حجت الاسلام ولمسلمین مهدوی ارفع و مدیحه‌سرایی مهدی سلحشور پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع مهدوی برگزار می‌شود.
همچنین در مسجد اعظم قم نیز شاهد برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مدیحه‌سرایی سید مهدی میرداماد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء هستیم.
هیئت رزمندگان اسلام قم نیز مراسم عزاداری امسال خود را با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی و مدیحه‌سرایی سید مهدی میرداماد هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم دنبال می‌کند.
مراسم عزای اباعبدالله الحسین(ع) توسط هیئت ثارالله قم نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری و مدیحه‌سرایی عباس حیدرزاده هر شب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در مدرسه فیضیه قم برگزار می‌شود.
هیئت حضرت موسی مبرقع(ع) و تکیه چهل اختران نیز که ازجمله قدیمی‌ترین هیئآت مذهبی قم هستند با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ و مدیحه‌سرایی سید علی حسینی‌نژاد و علی اصغر اسکندری هر شب از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در صحن امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار می‌شود.
خیمه عزای سیدالشهدا(ع) توسط هیئت خادم الرضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی الیاسی و مدیحه‌سرایی سید رضا تحویلدار و حسن عطایی هرشب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهید حیدریان برپا می‌شود.
مراسم عزاداری امام حسین(ع) توسط هیئت عزاداران تکیه حاج سید حسن نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی و مدیحه‌سرایی حمزه علیپور هر شب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در این تکیه دنبال می‌شود.
عاشقان اباعبدالله(ع) در منطقه ۱۵ خرداد نیز می‌توانند در مجلس عزاداری حسینیه شهدای قم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی و حجت الاسلام والمسلمین رجبی و همچنین مدیحه‌سرایی علی حبیب‌زاده هر شب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شرکت کنند.
هیئت حسن بن علی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و مدیحه‌سرایی حسن شالبافان هر شب از ساعت ۲۱ در دبیرستان امام صادق(ع) واقع در میدان روح الله میزبان محبین اهل بیت(ع) است.
مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان هر شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مهدوی و مدیحه‌سرایی عباس حیدرزاده و ابوالقاسم زمانی در بقعه ابن باویه(ره) برگزار می‌شود.
از دیگر مراسم‌های عزاداری که در قم برگزار می‌شود می‌توان به هیئت کف العباس(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در مصلای قدس اشاره کرد.
محفل شاه علقمه نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ و مدیحه‌سرایی حامد اسماعیلی هر شب از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه در مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار می‌شود.
همچنین خیمه عزای سید الشهدا هرشب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ، شعرخوانی امیرحسین آکار و مدیحه‌سرایی محمد وفانیا هر شب از ساعت ۲۲ در حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) برپا می‌شود.
مراسم عزاداری امام حسین(ع) توسط هیئت یازینب(س) نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید بهاالدین ضیایی و مدیحه‌سرایی هادی خادم حسینی هر روز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در آستان مقدس حضرت علی بن جعفر(ع) دنبال می‌شود.
همچنین هیئت غمخانه بی‌بی شهربانو(س) محفل عزای سیدالشهدا(ع) را هر شب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری و مدیحه‌سرایی جمعی از ذاکرین اهل بیت(ع) از ساعت ۲۴ در بلوار پیامبر اعظم جنب میدان آل یاسین برگزار می‌کند.
هیئت دخیل العباس(ع) نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین یعسوبی و مدیحه‌سرایی محمدرضا سرلانی و یوسف سجادی هرشب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در خیابان امام خمینی(ره) نبش ۲۰ متری شهید بهشتی میزبان دوست‌داران اهل بیت(ع) است.
هیئت حسینیه چهارده معصوم(ع) نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی سبزواری و مدیحه‌سرایی رحیم ابراهیمی هر شب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در کوی ۲۲ خیابان سمیه برگزار می‌شود.
از دیگر مراسم‌های عزاداری که در قم برگزار می‌شود نیز می‌توان به برپایی خیمه عزای حضرت سیدالشهدا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی زند قزوینی هر شب از ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه در کوی بیگدلی خیابان صفائیه اشاره کرد.
هیئت قتیل العبرات نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی الیاسی و مدیحه‌سرایی سید حسن علوی‌نژاد و سید مصطفی میرداماد از ۸ مردادماه هر روز از ساعت ۱۴ در حسینیه فاطمه الزهرا(س) خیابان بنیاد برگزار می‌شود.
هیئت حضرت سیدالشهدا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد رسولی و مدیحه‌سرایی سید کاظم خوشرو و علی اصغر ایلاد هرشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه سیدالشهدا(ع) واقع در بلوار شهید کریمی از عاشقان اباعبدالله(ع) میزبانی می‌کند.
هیئت قمر بنی هاشم(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی و مدیحه‌سرایی سید علی حسینی‌نژاد، علی حبیب‌زاده و محمد حیدری از هشتم مردادماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) واقع در بلوار ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :