19 دی: وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان برای پنج دهک اول جامعه باید کاملاً رایگان شود.
یوسف نوری در پانزدهمین نشست قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اشاره دستور نشست در مورد، اقدامات تحولی معاونت آموزش متوسطه در آموزش مهارت‌های برنامه‌نویسی به معلمان و دانش‌آموزان و گزارش طرح و برنامه‌های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: پرداختن جدی به افزایش صلاحیت ها و توانایی های معلمان از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است، لذا دانشگاه فرهنگیان موظف شده تا مهارت برنامه‌نویسی را به عنوان یکی از مهارت‌های شش‌گانه لازم برای اعطای گواهینامه صلاحیت معلمی مورد سنجش قرار دهد.
برنامه‌نویسی وارد محتوای برنامه درسی می‌شود
وی بر ضرورت اجرایی‌سازی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص تأکید کرد و افزود: مهارت‌های برنامه‌نویسی پس از تأیید در سازمان پژوهش باید وارد محتوای برنامه درسی شود تا دانش‌آموزان را برای زندگی در زیست‌بوم جدید آماده سازد.
رئیس قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین مدارس سمپاد را مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری دانست و افزود: مکلف به ساماندهی و ارتقای این مدارس هستیم.
نوری انجمن فارغ‌التحصیلان سمپاد را یکی از مهم ترین ظرفیت‌های موجود برای ارتقای هویت ملی و بهره‌گیری توانمندی دانش‌آموزان سمپادی دانست که در موقعیت‌های برتر شغلی و تحصیلی کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته‌اند.
شهریه حداقلی مدارس سمپاد از دانش‌آموزان پنج دهک اول دریافت نخواهد شد
رئیس هیأت‌امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه نباید هیچ دانش‌آموز واجد شرایطی به دلیل عدم برخورداری در پرداخت شهریه از تحصیل در مدارس سمپاد باز بماند، تصریح کرد: با افزایش اعتبارات این سازمان، شهریه حداقلی مدارس سمپاد را از دانش‌آموزان پنج دهک اول دریافت نخواهیم کرد و دانش‌آموزان پنج دهک دوم نیز با اعطای تسهیلات مورد حمایت قرار می دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :