19 دی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تمدید یک‌ماهه حکم اعضای دوره فعلی تا یک ماه آینده و با هدف اتمام بررسی برنامه هفتم توسعه خبر داد.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره تمدید یک‌ماهه دوره فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی برنامه هفتم توسعه هستند و در عین حال پایان این دوره مجمع در اواخر مردادماه خواهد بود. به همین جهت و برای مشخص‌شدن تکلیف در این زمینه با موافقت مقام معظم رهبری و با هدف پایان بررسی برنامه هفتم در مجمع تشخیص، دوره اعضای مجمع، یک ماه تمدید شده است.
رهبری انقلاب اسلامی در ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ طی حکمی رئیس، دبیر و اعضای دوره هشتم مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج‌ساله منصوب کرده بودند.
پیش از این نیز برنامه ششم توسعه با استجازه مجمع تشخیص مصلحت نظام از رهبر انقلاب اسلامی، یک‌سال تمدید شد تا دولت جدید و مجلس با هماهنگی با مجمع تشخیص اقدام به نگارش برنامه هفتم توسعه کنند.
بر همین مبنا برای اتمام بررسی برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسات این مجمع از ۸ مردادماه به صورت روزانه برگزار می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :