19 دی: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاها از جمله ادعای بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کرد پاسخ خود را به جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارائه خواهیم کرد.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در محل وزارت خارجه این کشور افزود: ما پاسخ خود را به صورت خصوصی به جوسپ بورل نماینده اتحادیه اروپا ارائه خواهیم کرد. ما با نکته اصلی که بورل اعلام کرده است موافقیم مبنی بر اینکه آنچه باید در مورد آن مذاکره شود، مذاکره شده است.
وی مدعی شد تنها راه بازگشت متقابل به پایبندی به برجام این است که ایران خواسته های غیرقابل قبول را که فراتر از محدوده برجام هستند، کنار بگذارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد اگر ایران آماده بازگشت به پایبندی متقابل به برجام باشد، آمریکا نیز این آمادگی را دارد.
وی در عین حال در تداوم سیاست های شکست خورده فشار حداکثری آمریکا و بدون اشاره به مسوولیت های آمریکا و جبران خساراتش در نقض برجام، تهدید کرد اگر ایران نتواند یا این آمادگی را برای اجرای کامل برجام نداشته باشد، آماده ایم که اجرای سخت‌گیرانه تحریم های خود را ادامه دهیم و از فشار های دیپلماتیک دیگر استفاده کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :