19 دی: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اینترنت خبرنگاران در روزهای آتی فعال می‌شود، گفت: در ۱۰ ماه اخیر، ۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر در صندوق حمایت از هنرمندان ثبت نام کرده‌اند که تلاش می‌کنیم طیف بزرگ جامعه رسانه‌ای زیر این چتر حمایتی قرار گیرد.
فرشاد مهدی پور شامگاه پنجشنبه در آیین گرامبداشت و تجلیل از خبرنگاران استان مرکزی افزود: حوزه فعالیت رسانه ها همواره به عنوان رویکرد محوری دولت و حکومت ها همواره مطرح است و باید برای این جایگاه رفیع، ارج نهیم چرا که خبرنگاران هیچ روزی را بدون کار خبری رها نکرده اند.
وی تاکید کرد: استان مرکزی به عنوان زادگاه بزرگ‌ترین جهادگر تبیین در جهان مطرح است و انقلاب امام راحل، یک انقلاب رسانه ای بود چرا که پیام خود را به جهانیان با ظرفیت رسانه منتقل کرد.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این معاونت از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به ابتدای زنجیره تولید محتوا و نقش برجسته خبرنگاران توجه ویژه دارد و در این راستا تلاش شد که قوانین مغفول مانده مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بقای شغل و فعالیت حرفه ای را تضمین کنیم و از این حیث تمام اقدامات به این امر معطوف شده است.
مهدی پور ادامه داد: در ۱۰ ماه اخیر، ۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر در صندوق حمایت از هنرمندان ثبت نام کرده‌اند و در این بازه زمانی یک افزایش ۴۰ درصدی را در این راستا شاهد هستیم و تلاش می کنیم طیف بزرگ جامعه رسانه زیر این چتر حمایتی قرار گیرند همچنین این مهم باید مدنظر ویژه قرار گیرد که به لحاظ قانونی، تحت پوشش قرار گرفتن بیمه این صندوق، شامل سخت و زیان آور نیست، بلکه این بیمه باید توسط رسانه ها انجام گیرد.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امید است بتوان تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار عکاسان خبری و اصحاب رسانه قرار دهیم، البته کپی رایت عکاسی در کشور به درستی تبیین نشده است و طی سالیان طولانی عکاسان از این حیث رنج می برند.
مهدی پور با اشاره به فعالیت خانه مطبوعات استان مرکزی نیز گفت: این خانه مشکل اساسنامه ای دارد و مقرر شده که مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با انجام اقدامات کارشناسی، تدابیر ویژه ای در راستای رفع مشکلات این خانه بیندیشد.
وی در خصوص پرداخت یارانه کاغذ نیز گفت: در سال ۹۷ به دلیل بحران ارزی در کشور، با تعامل و همکاری وزارت فرهنگ و  ارشاد از محل ارز ترجیحی واردات کاغذ انجام گرفت، اما مجددا کار متوقف شد و از ابتدای دولت سیزدهم رییس جمهوری موضوع را پیگیری و با ابلاغ های مختلف در نهایت مسائل حقوقی و ساختاری رفع شد که امید است کاغذ حمایتی و ارزان قیمت در راستای مساعدت به نشریات، بر اساس خوداظهاری رسانه ها اختصاص یابد.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: این وزارتخانه از برگزاری دوره های آموزشی همچنین برگزاری جشنواره های محلی استانی و ملی حمایت می کند و اکنون اینترنت خبرنگاران فعال و برای باقی خبرنگاران نیز در روزهای آتی فعال و تمدید می شود.
مهدی پور گفت: در سال های گذشته، اختصاص اینترنت به خبرنگاران ضابطه مند نبود و ارجاع خبرنگاران به سامانه جامع رسانه ها در راستای حمایت معاونت مطبوعاتی از خبرنگاران است و امید است در فواصل زمانی مختلف، حوزه رسانه و خبرنگاران زیر چتر حمایتی قرار گیرند و جامعه رسانه روز به روز در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند.

  • نویسنده :
  • منبع :