19 دی: آرشیو سریال جیران با پیگیری شاکی خصوصی در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق مولفان از فیلیمو حذف شده است.

در پی انتشار خبری مبنی بر حذف شدن آرشیو سریال جیران از پلتفرم فیلیمو، پیگیری‌های میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه نشان می‌دهد شاکی خصوصی پرونده با مراجعه به دادسرای فرهنگ و رسانه اعلام کرده است دستور قضایی در این پرونده طبق ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان به طور کامل اجرا نشده و صرفا از پخش قسمت ۲۴ به بعد سریال جلوگیری به عمل آمده و هنوز آرشیو سریال جیران بر روی پلتفرم فیلیمو قابل مشاهده و دسترسی است.
به این ترتیب، با درخواست و پیگیری شاکی پرونده، آرشیو سریال جیران به طور کامل از روی پلتفرم فیلیمو حذف شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این‌ پرونده تا اواخر تابستان ادامه دارد و تا آن زمان سریال «جیران» در دسترس مخاطبان نخواهد بود.
در پی اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده سریال «آهوی من مارال» و تهیه‌کننده و کارگردان «جیران»، پخش این سریال از همان ابتدا با حواشی مواجه بود و در نهایت هم به توقف و حذف موقت سریال «جیران» انجامید.
در همین رابطه و آخرین پیگیری‌های دستگاه قضایی در رابطه با ایجاد جلسات صلح و سازش بین دو طرف پرونده، حکایت از آن دارد که تاکنون طرفین برای ایجاد صلح و سازش توسط مقام قضایی به دادسرا دعوت شده‌اند که متاسفانه با یکدیگر به توافق نرسیده‌اند.
همچنین طبق پیگیری‌های انجام شده در روزهای آتی هیئت سه نفره کارشناسی نظر خود را به مقام قضایی اعلام خواهد کرد.

فیلیمو به عنوان پخش‌کننده جیران، به جبران حذف ناگهانی‌ این سریال، «یاغی» را هفته گذشته در دو قسمت پخش کرد و به‌زودی هم‌قرار است «بی گناه» به عنوان سریال جایگزین پخش شود.



  • نویسنده :
  • منبع :