19 دی: معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم های ظالمانه استکبار در سال های متمادی کوچکترین اثری بر صنعت دفاعی کشور نداشته است به گونه ای ۹۰ درصد نیازهای دفاعی با تکیه بر توان داخلی تولید می شود.
امیر سرتیپ "سعید شعبانیان" در سخنرانی پیش از خطبه های آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد، اظهار داشت: استکبار جهانی از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم های گوناگونی به ویژه در حوزه نظامی بر کشور تحمیل کرد ولی در عرصه نظامی با تکیه بر توان داخلی به خودکفایی رسیدیم و درصد بسیار کمی از نیازهای دفاعی کشور به دلیل توجیهات اقتصادی وارد می شود.
وی افزود: مستشاران نظامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور را ترک کردند و در این برهه زمانی با مشکلات زیادی مواجه شدیم، اما نیروهای داخلی با انگیزه و تلاش های خستگی ناپذیر خود توانستند بسیاری از لوازم و تجهیزات نظامی را تولید کنند.
امیر شعبانیان با اشاره به دستاوردهای حوزه دفاعی کشور در سال های اخیر، گفت: در ۲ سال گذشته نیروهای متخصص حوزه دفاعی توانستند هواپیماهای «کوثر» و «شکاری یاسین» بسازند که این محصول نظامی به تولید انبوه رسیده است.
این مقام مسوول اضافه کرد: در عرصه هواپیماهای سنگین، شناور و زیر سطحی نیز قادر به ساخت زیردریایی «غدیر» شدیم که در اعماق اقیانوس در حال اجرای ماموریت است.
وی یادآور شد: همچنین در عرصه موشکی نیز اینک نیروهای دفاعی کشور قادر هستند تا ۲ هزار کیلومتر هر هدفی را مورد اصابت قرار دهند.
معاون وزیر دفاع با بیان اینکه در سایه اقتدار نظامی کشور، لحن آمریکا در مذاکرات تغییر کرده است، تصریح کرد: با رشادت های نیروهای دفاعی کشور ادبیات مذاکرات تغییر کرده است و دیگر مذاکره کنندگان جرات مطرح کردن گزینه های روی میز را ندارند.
وی افزود: در واقع با افزایش توان نظامی، قدرت دیپلماسی کشور نیز بالا رفته است و دشمنان دیگر توان مطرح کردن گزینه های نظامی را ندارند.
روز ۳۱ مرداد در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز صنعت دفاعی نامگذاری شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :