19 دی: معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وحید یامین‌پور روز جمعه درباره برگزاری و مصوبات نشست شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور، اظهار داشت: اختصاص ۲۰ درصد از امکانات دستگاه‌های دولتی برای مراسم ازدواج زوج‌های جوان، پرداخت وام ازدواج با یک ضامن و ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.
وی به مصوبات مهم شورای عالی جوانان اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه استفاده از امکانات دستگاه‌ها تا ۳ ماه آینده به کمیته ساماندهی ازدواج جوانان در سراسر کشور ابلاع می‌شود و سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد تا متقاضیان با مراجعه به این سامانه بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی جوانان زمان ارجاع متقاضیان به بانک‌ها برای دریافت وام ازدواج ۱۵ روز و زمان پرداخت وام ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده تعیین شد. براساس این مصوبه، وام ازدواج به زوج‌های جوان فقط با یک ضامن پرداخت می‌شود و بانک مرکزی موظف است بر اجرای این مصوبه نظارت کند.


  • نویسنده :
  • منبع :