19 دی: دستگاه های امنیتی عراق از به هلاکت رسیدن «ابو مریم القحطانی» سرکرده گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین و پنج تروریست دیگر در حمله هوایی خبر دادند.
به گزارش رسانه‌های عراق، ستاد مبارزه با تروریسم در این کشور امروز (شنبه) با صدور بیانه‌ای اعلام کرد که «ابومریم القحطانی» که نزد داعشی‌ها به عنوان مدیر کل «استان صلاح الدین» شناخته می‌شد، به همراه پنج تروریست داعش در سلسله کوه‌های «حمرین» به هلاکت رسید.  
بر اساس این گزارش، القحطانی و همراهان وی در پی حمله جنگنده‌های عراق به مخفیگاه این تروریست در رشته کوه حمرین کشته شده است.  
ستاد مبارزه با تروریسم در عراق اعلام کرد که این عملیات با هدایت فرماندهی کل نیروهای مسلح و با مشارکت دستگاه اطلاعاتی و تحقیقات فدرال در وزارت کشور و نیروی هوایی عراق انجام شد. 
این ستاد اضافه کرد که «القحطانی» با ایجاد پست‌های بازرسی ساختگی در نزدیکی مناطق اطراف کوه‌های حمرین، بر ترور و آدم ربایی شهروندان و نیروهای امنیتی نظارت می‌کرد. 
پیشتر گروه رسانه‌ای دستگاه امنیتی عراق صبح امروز با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار گرفتن مخفیگاه‌های داعش توسط جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور در کوه‌های حمرین در استان صلاح الدین خبر داده بود. 
این بیانیه افزود که دستگاه اطلاعاتی عراق موفق به کسب اطلاعات دقیق از حضور سرکردگان مهم داعش در این مکان شد که با ارائه این اطلاعات به مقامات ذیربط و با هماهنگی و همکاری با نیروی هوایی، مکان‌های این سرکردگان توسط جنگنده‌های نیروی هوایی عراق هدف قرار گرفت. 
دستگاه اطلاعاتی عراق اضافه کرده بود که بر اساس اطلاعات و رصد دقیق خوابگاه‌های این تروریست‌ها در نزدیکی رشته کوه حمرین منهدم و منجر به هلاکت ۶ نفر از عناصر داعش شده است که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :