19 دی: رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت اعلام کرد: جسد کوهنورد اصفهانی ساعاتی پیش با همراهی افراد کوهنورد و امداد گران هلال احمر پس از انتقال از ارتفاعات قله علم کوه به پایین دست و سپس پزشکی قانونی تحویل داده شد.
عصر جمعه یک تیم کوهنوردی پنج نفره اصفهانی در حال صعود به قله علم کوه بود که متاسفانه یکی از کوهنوردان حدفاصل یخچال و دیواره این قله که به‌ منطقه "گل سنگ ها" شهرت دارد سقوط کرد و در دم جان باخت.
برای انتقال این کوهنورد ۳۲ ساله اصفهانی یک فروند بالگرد از هلال احمر مازندران در خواست شد که پس از اعزام به منطقه و پرواز بر فراز قله علم کوه متاسفانه به علت شرایط بد آب و هوایی، وزش باد شدید و تاریکی هوا خلبان آن نتوانست بر زمین بنشیند تا بتواند پیکر این کوهنورد جانباخته را به پایین انتقال دهد.
کردگار محمودی رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت که امداد گران هلال احمر و کوهنوردان حرفه ای جنازه این کوهنورد را فرسنگ ها از سرچال تا علم چال با توجه به سخت گذر بودن مسیر بر روی دستان خود انتقال دادند و از این نقطه تا پایین دست با چهار پا (قاطر) حمل کردند.
این مسوول اظهار کرد: هم اینک پیکر این کوهنورد جانباخته برای سیر مراحل قانونی نسبت به علت مرگ او تحویل پزشکی قانونی منطقه شده است.
در بیستم مرداد ماه جاری هم یک کوهنورد ۴۰ ساله تهرانی در مسیر گرده آلمان ها در حین صعود به قله علم کوه  متاسفانه به علت ریزش حجم زیاد سنگ سقوط کرد و در دم جان باخت.
علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان واقع در شهرستان کلاردشت قرار دارد و بعد از دماوند دومین قله بلند ایران به شمار می رود. دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد، از فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.
رشته کوه های تخت سلیمان بیش از ۴۵ قله بالای چهار هزار متر دارد و به خاطر داشتن یخچال های متعدد، برف چال ها و دیواره ها، همواره مورد توجه کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.
  • نویسنده :
  • منبع :