19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی روزهای آینده در نوار شرقی، غرب و جنوب‌غرب کشور خبر داد و اعلام کرد: برای سه روز آینده برای برخی استان‌ها بارش رگبار باران و وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود.
فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: برای سه روز آینده در مناطقی از شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در تهران، البرز، قزوین و مازندران و همچنین برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب فارس رگبار باران، گاهی همراه رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی رخ خواهد داد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی این چند روز برای نوار شرقی کشور وزش بادهای شدید و برای مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
گودرزی اضافه کرد: همچنین در چند روز آینده در جنوب‌غرب و غرب کشور پدیده گردوغبار موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این مناطق خواهد شد.
وی بیان کرد: از روز سه‌شنبه احتمال شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد و انتظار می‌رود که برای روزهای پایانی هفته در غرب و جنوب‌غرب کشور شاهد کاهش کیفیت هوا باشیم.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی چند روز آینده شرق دریای عمان و برای دو روز آینده دریای خزر را مواج و متلاطم خواهد بود.
گودرزی در مورد وضعیت هوای تهران، اظهار داشت: آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان وجود دارد. بیشینه دما در تهران در ایستگاه مهرآباد هم به ۳۴ درجه خواهد رسید.
  • نویسنده :
  • منبع :