19 دی: فرمانده فراجا از افزایش ۲۶ درصدی کشف جرایم سایبری در پنج ماهه سال جاری خبر داد و گفت: از شبکه‌های مالی سایبری ۱۷۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کشف شده است.
سردار حسین اشتری در حاشیه دوازدهمین گردهمایی روسای پلیس فتا در سراسر کشور که صبح امروز در مقر مرکزی فراجا برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گردهمایی روسا و فرماندهان پلیس فتا در سراسر کشور برگزار شد و در آن برنامه‌ریزی برای اهداف آینده مورد بررسی قرار گرفته و برنامه‌های پیشین نیز مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت. خوشبختانه پلیس فتا علیرغم آنکه جزو پلیس‌های جدید محسوب می‌شود، اما عملکرد درخشانی داشته و البته ما نیز حمایت از این پلیس و رشد و توسعه آن را جزو اولویت‌های خود قرار داده‌ایم.
اشتری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پلیس فتا اقدامات قابل توجهی انجام داده و دستاوردهای خیلی خوبی نیز داشته است. در همین مدت ما شاهد افزایش ۲۶ درصدی کشف جرایم سایبری در کشور بودیم.
وی ادامه داد: همچنین دستگیری مجرمان سایبری رشدی ۱۴ درصدی را در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.
فرمانده فراجا با بیان اینکه برخورد با کلاهبرداری‌ها و اقدامات مجرمانه در فضای سایبری یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های پلیس است، گفت: در همین راستا نیز از ابتدای امسال تاکنون ده‌ها شبکه سایبری مجرمانه در حوزه‌های مختلف از جمله قمار، کلاهبرداری و... مورد شناسایی و دسترسی به آن مسدود شده است. همچنین گردانندگان آن نیز شناسایی و بازداشت شده‌اند.
به گفته فرمانده فراجا در مجموع این سایت‌ها در این مدت ۱۷۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند که وجوهات حاصل از آن از سودجویان کشف و به مالباختگان بازگردانده شد.
اشتری بر ضرورت هوشمندسازی پلیس فتا نیز تأکید کرد و گفت: طرح هوشمندسازی چندین سال است که در مجموعه انتظامی کل کشور آغاز شده و این موضوع در پلیس فتا نیز وجود دارد. تأکید ما استفاده از تجهیزات به روز است و این تجهیزات همواره باید تأمین شود.

  • نویسنده :
  • منبع :