19 دی: نمایندگان با بررسی اولویت‌دار استفساریه نحوه رسیدگی به شبهات تخلف داوطلبان در آزمون سراسری موافقت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار طرح استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به جرایم و تخلفات در آزمون‌های سراسری با ۱۷۰ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علی خضریان نماینده تقاضا کننده برای بررسی این طرح به صورت اولویت‌دار، گفت: زمانی که نسبت به نتایج آزمون یک داوطلب شبهه‌ای به وجود می‌آید، طبق قانون باید برای وی آزمون برگزار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تخلف آزمونی فردی در دوره دانشجویی اثبات شود، امکان اخراج وی طبق قانون وجود دارد. پس ما قصد باز کردن مسیر برای متقلبان را نداریم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ درباره رسیدگی به این موضوع در کنکور ۱۴۰۱، بیان کرد: از آنجایی که رئیس فعلی سازمان سنجش با تفسیر کمیسیون اصل ۹۰ از این قانون موافق بود، نتایج را نگه داشته و در حال رسیدگی به شبهات است که تا جایی که امکان دارد متقلبان وارد دانشگاه نشوند.

نمایندگان در ادامه جلسه با کلیات و جزئیات این استفساریه با ۱۴۸ رأی موافق، ۴۱ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :