19 دی: استاندار هرمزگان از ثبت نام قطعی ۲۰ هزار نفر از این استان برای شرکت در راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: افزایش قیمت بلیط اتوبوس‌های درنظر گرفته شده برای سفر اربعین ممنوع است.
مهدی دوستی شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) استان هرمزگان، با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع در اربعین حسینی(ع)، بحث حمل و نقل است، افزود: ممکن است در روزهای اعزام با چالش‌هایی روبرو شویم و برخی‌ با پیشنهاد قیمت بالاتر به رانندگان، اتوبوسی را به صورت خصوصی کرایه کنند که لازم است بر اساس ثبت‌نام‌شدگان قطعی سامانه سماح، اتوبوس‌هایی که هر روز قرار است مردم را جا به جا کنند با پلاک و مشخصات احصا شوند، ضمن اینکه هیچ کس حق افزایش قیمت بلیط اتوبوس‌ها را ندارد.
وی بیان داشت: در خدماتی که به ناوگان حمل و نقل برون شهری ارائه‌ می شود، ارزیابی خدمات به زائران اربعین هم لحاظ خواهد شد و در بحث ارزیابی، عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسوول در ستاد اربعین درنظر گرفته می‌شود.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه زائران اعزام شده با ناوگان‌های هوایی، اتوبوسی و خودرویی در شلمچه مستقر می‌شوند، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم ما، مدیریت مسافران و ارائه خدمات در مرز شلمچه خواهد بود  و در صورت نیاز بازدید مجددی از وضعیت این مرز انجام می دهیم.
وی ادامه داد: برای حمل و نقل زائران در مرز هم ۲۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری با همکاری شهرداری‌های استان در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز می‌توانیم اتوبوس‌های بیشتری هم اعزام کنیم. 
دوستی عنوان‌ کرد: تاکنون ۲۰ هزار نفر از هرمزگان ثبت نام قطعی خود برای سفر به کشور عراق را در سامانه سماح انجام داده‌اند و ۱۶ هزار نفر هم قرار است با  خودرو شخصی از استان عازم مرز شوند که برای آن‌ان هم باید تمهیداتی اندیشیده شود و لازم است ضمن تهیه کلیپ‌های آموزشی، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در برخی محورها تدابیر سختگیرانه‌ای داشته باشد تا تصادفات جاده‌ای به حداقل ممکن برسد.
رییس ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) استان هرمزگان با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمر در مرز و همچنین کشور عراق حضور دارند، افزود: دو دستگاه آمبولانس برای خدمات به زائران از استان به عراق اعزام می‌شود و پزشکان زیادی هم در مسیر حضور دارند اما با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور عراق اصلی‌ترین چالش در بحث گرمازدگی خواهد بود و لازم است آمادگی‌ لازم برای مقابله با این موضوع وجود داشته باشد.
 دوستی تاکیدکرد: برای تامین اقلام مورد نیاز موکب‌های هرمزگان یک سهمیه‌ای از انبارهای موجود در بنادر استان هم وجود دارد که اگر نیاز باشد می‌توانیم از آن‌ها هم استفاده کنیم. 
وی خاطرنشان‌کرد:  در صورتی که حجم بالایی از زائران پاکستانی نیز بخواهند از طریق هرمزگان به سفر اربعین راهی شوند، لازم است برای خدمات رسانی به آن‌ها نیز تمهیداتی اتخاذ شود تا اگر لازم شد موکب‌هایی در بندرعباس و یا برای استراحت‌شان، سالن‌های ورزشی را آماده و تجهیز کنیم و برای تامین امنیت آن‌ها هم برنامه‌هایی را درنظر بگیریم.
 

  • نویسنده :
  • منبع :