19 دی: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح مشاوره رایگان چهار ساله برای زوجین با هدف جلوگیری از رشد طلاق در هیات دولت تصویب شده که اولویت این طرح برای استان های با جمعیت بالا و ازدیاد طلاق است و ایلام با وجود جمعیت پایین آن باید در این طرح ویژه دیده شود.
انسیه خزعلی روز جمعه در نشست فعالان حوزه زنان استان ایلام اظهار داشت: برای رفع نیاز استان ایلام در مورد پزشکان متخصص ناباروری، با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رایزنی لازم برای تامین این نیروها انجام خواهد گرفت.
وی به صندوق ضمانت زنان بدسرپرست و بی سرپرست اشاره و اضافه کرد: این صندوق با همکاری وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل ضامن زنان برای اخذ تسهیلات را مرتفع می کند و اعتبارات این صندوق نیز تامین شده است. 
معاون رئیس جمهور یادآور شد: مشاوره های امور خانواده در دولت قبل جنبه تشریفاتی داشتند اما در دولت سیزدهم مشاوره های دستگاه ها دارای چارت های اداری پست مشخص و معتبر دارند و امکان اعمال نظر و حضور در جلسات را دارند تا برای بهره گیری از ظرفیت های راکد خانم ها ورود کنند.
خزعلی تاکید کرد: باید دستگاه ها هر سه ماه یکبار گزارشی از وضعیت کار و بیکاری بانوان را ارائه دهند و دورکاری و کسر ساعت کار بانوان دارای فرزند کوچک تا ۶ سال اعمال شود.
وی افزود: برای حمایت از کسب و کارهای بانوان در حوزه های مختلف از جمله مشاغل روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، کشاورزی، تعاونی ها و مشاغل خرد بانوان تسهیلات و مشوق های کارافرینی و اشتغال زایی داده می شود. 
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به همایش بزرگ اربعین اشاره کرد و خواستار ایجاد تجهیزات و امکانات ویژه بانوان در ایام اربعین ایجاد شود.

  • نویسنده :
  • منبع :