19 دی: «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی درگذشت آیت‌الله ناصری مجتهد و استاد اخلاق را تسلیت گفت.
به گزارش دفتر رسانه‌ای رهبر جریان حکمت ملی عراق، در این پیام آمده است: با تأسف فراوان خبر رحلت آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری (رحمة الله علیه)، از چهره‌های شاخص حوزه علمیه اصفهان را دریافت کردیم. آن مرحوم جایگاهی ویژه در علوم حوزوی و اخلاقی و نقشی پر رنگ در عرصه اجتماعی داشت. ضمن تسلیت به بستگان و شاگردانش، برای آنان از درگاه الهی صبر و اجر طلب می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن مرحوم را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد.
آیت‌الله محمدعلی ناصری مجتهد، استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان امروز جمعه در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
این عالم ربانی ۱۳۰۹ در اصفهان چشم به جهان گشود. وی تحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد. در ۱۴ سالگی با مهاجرت پدرش به نجف اشرف راهی نجف شد. پس از سه سال از برگشت پدر به ایران، او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت و وارد مدرسه صدر نجف شد.
آیت‌الله ناصری در دوران عمر بابرکتش از محضر علمایی چون محمد کوفی، سیدمحمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سیدهاشم حداد، سیدجمال‌الدین گلپایگانی به همراه شخصیت‌های عرفانی و اخلاقی چون علامه طباطبایی، محمداسماعیل دولابی بهره برد و به اذعان شیخ علی بهجت هیچ کس مثل ایشان با آیت الله بهجت نشست صمیمانه نداشت.

  • نویسنده :
  • منبع :