19 دی: رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری گل‌فروشی که در مسیر بهشت‌زهرا (س) اقدام به کپی کارت بانکی شهروندان و برداشت از حساب آنان کرده بود، خبر داد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی دراین‌باره گفت:‌ در روزهای اخیر تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند که مبالغی به‌صورت غیرمجاز از حساب آنان خارج شده است. در همین راستا نیز رسیدگی به این پرونده در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
گودرزی افزود: تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت نشان داد که حساب همه قربانیان این پرونده پس از خرید گل از یک دستفروش در نزدیکی بهشت زهرا(س) تهران خالی شده سارق به روش اسکیمر از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: افسران پلیس فتای تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم با پوشش یک گل فروش در روزهای پنجشنبه و جمعه در بهشت زهرا (س) تهران مشغول کار شده و پس از کپی‌ گرفتن از کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر، به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها برداشت کرده است. بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه به همراه بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی سبب شد تا این فرد شناسایی شود و پس از تشریفات قضایی، در جریان ارتکاب جرم دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شود.
وی اظهار کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از ۳۰ نفر با این روش به ارزش ریالی حدود ده میلیارد ریال معترف شد و نحوه اقدامات مجرمانه خود را فاش کرد.
گودرزی توصیه کرد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، شخصا اقدام به عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب خود کنند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نیست. تغییر رمز به صورت متناوب و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از تحقق اهداف مجرمانه کلاهبرداران است.
به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

  • نویسنده :
  • منبع :