19 دی: کارکنان سفارت آمریکا در بغداد به وسیله بالگرد از منطقه سبز خارج شدند.
پایگاه خبری «بغداد تایمز» عصر امروز دوشنبه در خبری فوری اعلام کرد که کارکنان سفارت آمریکا به وسیله چند فرود بالگرد از منطقه سبز بغداد خارج شدند. 
همچنین در برخی از شبکه های اجتماعی تصاویری از فرود و برخاست بالگردها در سفارت آمریکا در بغداد منتشر شده است. 
پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند.
بر اساس برخی گزارشها، تمام صفحات و حساب های وابسته به جریان صدر از جمله صالح محمد العراقی که از وی در عراق به عنوان "وزیر صدر" یاد می شود و نیز سایت های البنیان المرصوص و صفحات دیگر مربوط به این جریان، فعالیت خود در فضای مجازی را متوقف کردند.
پیش از این نیز هواداران مقتدا صدر رهبر جریان صدر در داخل ساختمان پارلمان و اطراف آن در داخل منطقه سبز تجمع نامحدود کردند و این امر موجب شد تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان عراق در هفته‌های اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط این کشور خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود اما این جریان همچنان بر موضع خود و عدم مذاکره اصرار می‌ورزد. 
  • نویسنده :
  • منبع :