سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۵۰۷ مورخه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ با عنوان «خبر خوش رئیس جمهور» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

سخنگوی دولت در آغاز هفته دولت از رسانه‌ها خواست سعی کنند خبرهای خوش به مردم بدهند. وی در همین رابطه از مدیران رسانه‌ها هم خواست در تولید خبر خوش با هم رقابت کنند.
آقای سخنگو از آنجا که خیلی دستی در تولید خبر نداشته‌اند احتمالاً نمی‌دانند که خبر خوش به دنبال عملکرد خوب تولید می‌شود. اگر قرار بود که خبر خوش با سفارش تولید شود نارضایتی مردم در این حد و اندازه‌ها نبود که سخنگو را به توصیه به رسانه‌ها مجبور کند.
به نظر می‌رسد به جای تعیین تکلیف برای رسانه‌ها بهتر است به تقویت آنها و خبرنگاران رسیدگی شود. بدون شک وقتی رسانه آزاد و مستقل باشد و عملکرد دستگاه‌ها نیز راضی کننده باشد، خبرهای خوب و خوش بدون هیچ دغدغه‌ای در لایه‌های جامعه جاری خواهد شد.
بی‌تردید یکی از عوامل مهم کم تأثیر رسانه‌های رسمی در کشور به خاطر تولید همین خبرهای سفارشی است؛ سخنگو اگر دلش برای خبر خوش لک زده است باید سمت و سوی توصیه‌هایش را به سمت رئیس و همکارانش در دولت برگرداند.
الا ای‌حال برای اینکه توصیه سخنگو را مورد توجه قرار دهیم سخنان رئیس جمهور در روز گذشته در نشست خبری او را مورد توجه و دقت قرار دادیم، پیش خود تصور می‌کردیم که این سخنان بایستی مملو از خبرهای خوش در انتهای هفته دولت برای مردم باشد.
در میان سخنان ایشان از حق نگذریم تنها این جمله امید کننده را یافتیم که گفت: «تورم کاهشی خواهد شد و معیشت مردم بهبود می‌یابد». هرچند رئیس جمهور نگفت که معیشت مردم چگونه بهبود خواهد یافت، آیا برجام احیا خواهد شد یا اتفاق دیگری خواهد افتاد. برای اینکه کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر گشایشی در روابط بین‌المللی با توافق هسته‌ای ایجاد نشود در بهترین حالت ممکن سختی زندگی مردم شاید خیلی بدتر نشود ولی بهتر هم نخواهد شد.


  • نویسنده :
  • منبع :