19 دی: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در توئیتی از درخواست هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح و مقتدا صدر رهبر جریان صدر برای پایان خشونت ها قدردانی کرد.
الکاظمی در صفحه خود در توئیتر نوشت: قدردان درخواست مقتدی صدر و همچنین هادی العامری برای توقف خشونت هستیم.
الکاظمی همچنین از تمام شهروندان عراقی خواست که درقبال پاسداشت از خون عراقی مسؤولیت پذیر باشند.
وی در پایان از تمام کسانی که برای آرام کردن شرایط عزاق و جلوگیری از خشونت بیشتر نقش دارند، قدردانی کرد.
هادی العامری رییس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق دوشنبه شب از تمام طرف‌ها خواست که سلاح خود را بر زمین بگذارند.
حسن العذاری رییس فراکسیون صدر در پارلمان عراق با اعلام خبر اعتصاب غذای سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر در توئیتی نوشت که اعتصاب غذای صدر تا توقف خشونت‌ها و استفاده از سلاح ادامه خواهد یافت.
رهبر جریان صدر اعلام کرده است که از میان برداشتن مفسدان به هیچ کس این اجازه را نمی‌دهد که از خشونت استفاده کند.
اعتصاب غذای صدر پس از کشته شدن ۱۲ تن و زخمی شدن ۲۰۰ نفر در جریان تظاهرات روز دوشنبه هواداران وی با نیروهای امنیتی در منطقه سبز بغداد اعلام شد.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ساعاتی قبل گفت که نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از جان معترضان هستند و هرگونه بروز خلافی در این مورد پیگرد قانونی دارد.
وی همچنین اعلام کرد که تحقیقات فوری در مورد حوادث جاری در منطقه سبز بغداد و منشا شلیک به معترضان گشوده شود و مقصران این حادثه مشخص و مجازات شوند.
 صدر روز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌‎ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند. 
پس از بیانیه کناره‌گیری صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند اما پس از آن منابع خبری عراق اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست‌ گرفتند و نیروهای طرفدار صدر منطقه را ترک کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :