19 دی: در پی هتک حرمت به خانواده شهید خادم صادق، دادستان مرکز استان فارس اعلام کرد: پرونده قضایی برای عاملان این حادثه و ارجاع به شعبه ویژه تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس؛سید مصطفی بحرینی شامگاه سه‌شنبه با بیان این که دو ضارب خانواده شهید خادم صادق با ورود دادستانی و تلاش نیروی انتظامی در کوتاه ترین زمان دستگیر و به مقام قضایی تحویل شدند گفت: از آغاز این واقعه موضوع تحت نظارت مدیر ارشد قضایی استان قرار گرفت.
دادستان مرکز استان فارس ادامه داد: آنچه مشخص است هتاکی متهمان بازداشت شده در پی تذکر خانواده شهید خادم صادق به دو تن از عابران که اقدام به کشف حجاب کرده بودند ایجاد شده که در راستای تکلیف قانونی، مطالبه عمومی مردم مؤمن شیراز و با شکایت خانواده شهید، احد از معاونین دادستان مسئول نظارت مستقیم بر پرونده قضایی شد.
وی از رسیدگی سریع به پرونده و تکمیل تحقیقات عاملان هتک حرمت و ضرب و شتم این دو آمر به معروف خبر داد و خاطر نشان کرد: تصمیمات قضایی آتی در این خصوص در چارچوب قانون اطلاع رسانی خواهد شد.
به گفته فرماندار شیراز، روز یکشنبه ششم شهریورماه ۱۴۰۱ همسر و دختر شهید منصور خادم صادق در یک بازار شیراز به دو خانم که حجاب از سر برداشته بودند بصورت لسانی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بجا آوردند اما این دو خانم بدحجاب اقدام به فحاشی کرده و به تحریک برخی افراد حاضر در محل، به ضرب و شتم خانواده شهید بزرگوار اقدام کردند.
این دو زن هتاک که با یکدیگر خواهر هستند، عصر روز دوشنبه توسط نیروی انتظامی در شهرک گلستان شیراز دستگیر شدند.
عصر روز سه شنبه نیز ‌تجمع خود جوشی توسط مردم مؤمن شیراز، محل وقوع حادثه در چهار راه ۱۵ خرداد برگزار شد و خواستار برخورد با عاملان این هتاکی شدند.
شهید منصور خادم صادق از شهدای بنام استان فارس است. وی در دوران جنگ تحمیلی مسئولیت‌های مهمی در محور آبادان، زرهی لشکر ۱۹فجر، معاونت آموزش نظامی سپاه ناحیه فارس، بسیج لشگر ۱۹ فجر و فرماندهی آموزش دانشکده علوم و فنون زرهی ایفا کرد.
شهید خادم صادق که در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس شرکت کرده و از نواحی مختلف بدن نیز مجروح شده بود، در عملیات پاکسازی منطقه مین گذاری شده در جاده ام القصر پای خود را از دست داد.
این جانباز خستگی ناپذیر، در اول آبان ماه ۱۳۷۲ در حین انجام مأموریت در حوالی شهرستان دلیجان دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع باشکوه در شیراز، در گلزار شهدای دارالرحمه این شهر  به خاک سپرده شد.

  • نویسنده :
  • منبع :