19 دی: رئیس سازمان امداد و نجات از مرگ ۲۹ تن در حوادث مرتبط با کوهستان طی یک ماه اخیر خبرداد.
مهدی ولی‌پور با اشاره به ماموریت‌های سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در حوادث مربوط به کوهستان در سراسر کشور گفت: از تاریخ ششم مردادماه تا هفتم شهریورماه مجموعا ۲۵۰ عملیات در حوزه کوهستان توسط نیروهای هلال‌احمر انجام شده که در جریان آن به ۵۴۰ حادثه‌دیده امدادرسانی شده است. از این میان ۲۳۳ نفر از شرایط سخت نجات داده شده‌اند.
وی با بیان اینکه ۹۳ نفر از حادثه‌دیدگاه از سوی ناوگان هوایی و زمینی به مراکز درمانی منتقل شدند، اظهارکرد:‌همچنین ۴۶ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی را در همان محل دریافت کردند. متاسفانه ۲۹ نفر از شهروندان در یک ماه گذشته در مناطق کوهستانی جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، ولی‌پور ادامه داد: استان‌های گیلان و مازندران در صدر بیشترین عملیات‌های امدادی کوهستانی در یک ماه گذشته قرار دارند و در هر کدام از این استان ها ۲۸ مورد عملیات نجات صورت گرفت. همچنین ۲۲ عملیات نجات در مناطق کوهستانی استان تهران و ۱۹ فقره امدادرسانی در استان فارس نیز انجام و سبب شد تا این استان ها نیز در فهرست پرحادثه‌ترین استان های کشور در حوزه کوهستان طی یک ماه اخیر قرار گیرند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: لازم است که شهروندان تا پیش از صعود به مناطق کوهستانی از وضعیت آب و هوا اطلاع یابند و به هشدارهای سازمان‌های امدادی و سایر ارگان‌های مربوطه به صورت جدی توجه کنند تا شاهد کاهش آسیب دیدگان در حوزه کوهستان باشیم. جمعیت هلال احمر نیز با حضور در مناطق کوهستانی تلاش می کند تا در اسرع وقت به کمک حادثه دیدگان بشتابد.
  • نویسنده :
  • منبع :