19 دی: شصتمین تقریظ مقام معظم رهبری، بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، طی برگزاری سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت منتشر شد.
این مراسم پاسداشت صبح روز چهارشنبه (نهم شهریورماه) با حضور مهمانانی از بیش از ۴۰ کشور دنیا، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، جامعه‌المصطفی، خانواده‌های شهدا و جمعی از مسئولان و چهره‌های فرهنگی و ادبی در مرکز همایش‌های صداوسیما برپا شد.
در آغاز این برنامه، ایمان عطارزاده، معاون هماهنگی و رییس حوزهٔ ریاست دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: این شصتمین تقریظی است که توسط رهبر انقلاب بر کتاب‌های حوزهٔ دفاع مقدس منتشر می‌شود. البته مطمئناً تعداد این تقریظ‌ها بیشتر است اما از سال ۹۱ که به صورت رسمی منتشر می‌شود، به این تعداد رسیده است.
او سپس به استقبال مخاطبان از آثار ادبی و هنری حوزهٔ دفاع مقدس به‌دلیل انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: به یاری خدا و به برکت تقریظ‌های رهبر انقلاب، جریان‌سازی خوبی در حوزهٔ کتاب‌های دفاع مقدس و آثار این حوزه شکل گرفته است. 
عطارزاده در ادامهٔ سخنان خود به حمید حسام و مسعود امیرخانی، نویسندگان کتاب یادشده و همچنین سورهٔ مهر، ناشر آن، تبریک گفت.
در ادامهٔ سیزدهمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، علیرضا مختارپور - رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی - به قرائت گزیده‌ای از تقریظ رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» پرداخت و گفت که موضوع این تقریظ، ویژگی‌های زن مسلمان و وظایف او از دیدگاه رهبری است. 
متن کامل این تقریظ را از پیوند زیر می‌توانید بخوانید: 
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=50835

  • نویسنده :
  • منبع :