19 دی: همان‌طور که می‌دانید یک فنجان چای می‌تواند روحیه شما را تسکین دهد اما نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوشیدن چند فنجان چای در روز ممکن است احتمال مرگ زودرس را نیز کاهش دهد.
به گزارش هلث، با بررسی داده‌های روی تقریباً ۵۰۰هزار مرد و زن شرکت‌کننده در بیوبانک بریتانیا محققان دریافتند که در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند، افرادی که روزانه دو فنجان یا بیشتر  چای می‌نوشند، خطر مرگ را بین ۹ تا ۱۳ درصد کاهش می‌دهند و فرقی نمی‌کند که با چایشان شیر و شکر مصرف کنند و یا قهوه بنوشند.
این نتایج نشان می‌دهد که چای سیاه حتی در سطوح بالاتر مصرف، می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.
ماکی اینو چوی، محقق ارشد این پژوهش و دانشمند بخش اپیدمیولوژی و ژنتیک سرطان در مؤسسه ملی سرطان ایالات‌متحده متحده طی نشست خبری اخیر مؤسسه ملی سلامت ایالات‌متحده گفت: «در حالی که این یافته‌ها ممکن است به مصرف‌کنندگان چای اطمینان دهد اما نشان نمی‌دهد که مردم باید نوشیدن چای را شروع کنند یا مصرف چای خود را برای مزایای سلامتی افزایش دهند.»
به گفته اینو چوی، اگرچه این مطالعه نمی‌تواند ثابت کند که چای به تنهایی مسئول افزایش عمر شماست اما ترکیباتی دارد که با کاهش التهاب مرتبط است.
وی گفت: ترکیباتی مانند پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها یعنی کاتچین‌ها، پتانسیل کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب را دارند که از سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌ها محافظت می‌کنند.  
اینو چوی می‌گوید: اگر قبلاً روزانه یک فنجان چای می‌نوشید، فکر می‌کنم این میزان خوب است و از همین میزان فنجان چای خود لذت ببرید.  
شرکت‌کنندگان بریتانیایی در این مطالعه ۴۰ تا ۶۹ ساله بودند و ۸۹ درصد گزارش کردند که چای سیاه می‌نوشیدند.
محققان همچنین دریافتند که نوشیدن چای، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد اما به نظر نمی‌رسد که در مورد مرگ‌ومیر ناشی از سرطان یا بیماری تنفسی فواید مشابهی داشته باشد.
نتایج این گزارش در ۳۰ آگوست در نشریه Annals of Internal Medicine منتشر شده است.
لوری رایت، سخنگوی ملی آکادمی تغذیه و رژیم‌شناسی و استادیار دانشگاه فلوریدا جنوبی گفت: «فکر می‌کنم این واقعاً تأیید خوبی است که چای می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی خوب و یک رژیم غذایی سالم باشد».
وی اظهار کرد که این ویژگی به التهاب برمی‌گردد و به نظر می‌رسد باعث بسیاری از بیماری‌های مزمن می‌شود. چای دارای خواص ضد التهابی قوی است که به جبران التهاب‌هایی که می‌تواند منجر به بیماری شود کمک می‌کند.
رایت که بخشی از این مطالعه نبود، افزود: چای به خودی خود با اثرات رژیم غذایی ناسالم مقابله نمی‌کند اما چای می‌تواند مزایای یک رژیم غذایی سالم را تقویت کند.
ما در حال بررسی کل رژیم غذایی هستیم و مطمئن می‌شویم که شما از غذاهایی که خواص ضد التهابی دارند مانند میوه‌ها و سبزیجات و چربی‌های سالم مانند آجیل و آووکادو استفاده کنید بنابراین، این واقعا بیشتر از کل رژیم غذایی است که چای بخشی از آن در کمک به کاهش التهاب است.
دکتر گای مینتز، مدیر سلامت قلب و عروق و لیپیدولوژی در بیمارستان قلب گفت که مطالعه اخیر در چین نیز فواید چای را نشان داده است با این حال، تحقیق محققان چینی در مورد چای سبز بود.
مینتز بیان کرد: در چین، آسیا و ژاپن، چای سبز بیشتری می‌نوشند بنابراین این مطالعه به چای سیاه جایگاهی خاص می‌بخشد که چای ممکن است محافظ باشد.  
وی هشدار داد که چای به تنهایی نمی‌تواند جایگزینی برای پایین نگه داشتن فشار خون و کلسترول شما باشد.
مینتز خاطرنشان کرد: چای به‌عنوان مکمل توصیه‌های پزشکی دارای فواید قلبی عروقی و عروقی است.

  • نویسنده :
  • منبع :