19 دی: پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از برنامه موبایلی «هوای اربعین» برای ارائه خدمات هواشناسی در شهرها و مسیرهای منتهی به شهرهای زیارتی عراق رونمایی کرد.
 به‌منظور آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی شرایط جوی شهرهای زیارتی عراق به‌ویژه در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از برنامه موبایلی «هوای اربعین» در هفته دولت رونمایی کرد.
این نرم افزار کاربردی تحت وب و با حداقل سرعت اینترنت موبایل به‌روزرسانی می‌شود و خدمات هواشناسی را در شهرها و مسیرهای منتهی به شهرهای زیارتی عراق ارائه می‌کند.
از جمله خدمات هواشناسی برنامه «هوای اربعین» می‌توان به وضع هوای حاضر، پیش‌بینی پارامترها و پدیده‌های جوی و نیز پیش‌بینی غلظت ذرات معلق در جو اشاره کرد.
با توجه به فراوانی وقوع پدیده گرد و خاک در منطقه، تمرکز نرم افزار موبایلی خدمات هواشناسی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مبتنی بر پیش‌بینی پدیده گرد و خاک، به‌ویژه تخمین غلظت ذرات معلق در جو است.
دسترسی به داده‌های هواشناسی می‌تواند تا میزان قابل توجهی به زائران و متولیان این حوزه کمک کند تا برنامه‌ریزی‌های سفر خود را در بعد زمانی و مکانی به نحوی تنظیم کنند که در شرایط نامساعد وضع هوا با مشکل مواجه نشوند.
بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به‌زودی این نرم‌افزار به‌صورت رایگان در تارنمای پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، «بازار» و «گوگل پلی استور» عرضه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور،علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت این اپلیکیشن با ارسال عنوان "هوای اربعین" به شماره ۰۹۳۵۳۵۷۰۹۵۱ در پیام رسان واتساپ، این نرم افزار کاربردی را دریافت کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :