19 دی: وزیر کشور با بیان اینکه طرف ثالث به دنبال ایجاد سوءتفاهم در روابط ایران و جمهوری آذربایجان است، گفت: ایران و جهوری آذربایجان به دیگران اجازه دخالت در روابط دو کشور را نمی‌دهند.
«احمد وحیدی» عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار دادستان کل جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت: دادستان کل آذربایجان به دعوت دادستان کل کشورمان به تهران آمد و با وزیر دادگستری ملاقات کرد و درخواستی هم برای دیدار با ما داشت. 
وی با بیان اینکه در این نشست روی موضوعات مورد علاقه دو کشور صحبت شد، ادامه داد: طبیعتاً مسائل بسیار مشترکی بین ما وجود دارد و در گفت‌وگوها هر دو طرف تأکید داشتند که طرف‌های ثالث نباید در روابط خوب دو کشور دخالت کنند.
وزیر کشور با تأکید بر اینکه توطئه‌هایی نسبت به روابط ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد، افزود: طرف ثالث در تلاش است تا در روابط تهران - باکو سوءتفاهم ایجاد کند که این موضوع به نفع هیچ یک از دو کشور نیست.
وحیدی با تأکید بر اینکه ایران و جمهوری آذربایجان به لحاظ موقعیت استراتژیک و راهبردی خود در منطقه می‌توانند با روابط بسیار گسترده خود، آینده خوبی در منطقه داشته باشند، اظهار داشت: در رابطه با برخی مسائل اجرایی و عملیاتی نیز در این نشست بحث و تبادل نظر و در خصوص سلسله هماهنگی‌هایی برای موضوعاتی مانند مواد مخدر و امثال آن گفت‌وگو شد.
وی اضافه کرد: در مورد مشکلات مسافران و رانندگان ما در سفر به جمهوری آذربایجان و برداشتی که در خصوص بعضی از داروهایی که در ایران مجوز دارد و آنجا مجوز ندارد و به عنوان مواد مخدر تلقی می‌شود، گفت‌وگو شد تا بررسی و اصلاحات لازم اعمال شود.
به گفته وزیر کشور، در این نشست همکاری‌های طرفینی برای تبادل زندانیان نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و موضوعات متنوع دیگری که مورد توافق دو طرف بود مطرح شد که می‌تواند به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

  • نویسنده :
  • منبع :