19 دی: مجید تخت روانچی دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران نیویورک را ترک کرد تا به زودی "امیرسعید ایروانی" سفیر و نماینده دائم جدید ایران در سازمان ملل به محل ماموریت خود عزیمت کند.
"امیر سعید ایروانی" سفیر و نماینده دائم جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک پیش از این، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و معاون سیاست خارجی و امنیت بین المللی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و نیز کاردار ایران در عراق بود.
بر اساس این گزارش، تخت‌روانچی در مراسم خداحافظی با دیپلمات‌های ایرانی در محل نمایندگی ایران در سازمان ملل، جانشین خود "امیرسعید ایروانی" را دیپلماتی توانمند و بسیار خوش اخلاق توصیف کرد و گفت: با آقای ایروانی در دوران تصدی سمت های مختلف، ارتباط کاری نزدیکی داشته ام و او از دوستان بسیار خوب و صمیمی، خوش اخلاق و توانمند است.
تخت روانچی همچنین پیش از ترک نیویورک در حساب کاربری خود  در توییتر نوشت: امروز از این سمت بعنوان سفیر ایران در سازمان ملل خداحافظی کردم. مایه افتخار من بوده که نماینده ملتی سرافراز و تمدنی تاریخی باشم و بتوانم از حقوق مردم ایران در عرصه جهانی برای سه سال دفاع کنم.اگر خدا بخواهد،‌ فصل جدید زندگی من به زودی آغاز خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :