19 دی: رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: در راستای حمایت از جامعه عشایری، دام عشایر به قیمت هر کیلوگرم بین ۱۸۲ تا ۱۸۷ هزار تومان خرید می‌شود.
عباس پاپی‌زاده روز پنجشنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در دیدار با جمعی از عشایر شهرستان کوهرنگ افزود: این در حالی است که گوشت خریداری شده از عشایر به قیمت هر کیلوگرم ۱۴۰ هزار تومان به مغازه‌های قصابی عرضه می‌شود و مابه‌التفاوتی که در این جا شکل می‌گیرد را دولت تقبل می‌کند.
وی ادامه داد: این طرح فقط خاص جامعه عشایری است و با هدف کوتاه کردن دست واسطه‌ها و حمایت از عشایر انجام می‌گیرد.
‌رییس سازمان امور عشایر ایران همچنین از افزایش اعتبارات این حوزه در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد و گفت: جهش اعتبارات در سالجاری در چند دهه گذشته بی‌نظیر است به‌طوری‌که اعتبار اختصاص یافته عشایر چهارمحال و بختیاری در بودجه ملی سال گذشته پنج میلیارد تومان بود که این اعتبار در سالجاری به ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
پاپی‌زاده تصریح کرد: برای استان در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت نیز ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.
وی ارتقای بهره‌مندی عشایر از انرژی برق را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: در حال حاضر شاخص بهره‌مندی عشایر از برق ۱۵ درصد است که این میزان افزایش پیدا می‌کند.
رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه آمار تعداد عشایر کشور به روز نیست و باید آمار عشایر جامانده را نیز لحاظ کرد، اظهار داشت: علاوه‌بر اینکه استانداران هریک از استان‌های عشایرنشین کشور نیاز است با مرکز آمار ایران مکاتبه کنند، سازمان امور عشایر نیز جلسه مشترکی با رییس مرکز آمار برگزار می‌کند و حل این مشکل پیگیری می‌شود.
پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: سرانه هر فرد عشایر از آرد نیز ۱۲ کیلو و ۳۰۰ گرم است که این موضوع باید در شورای آرد و نان مورد توجه قرار گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :