19 دی: مسئول ارتباطات با رسانه آستان قدس رضوی گفت: با هدف مشارکت در کاهش مشکلات مردم همدان، محموله آب آشامدینی تامین شده توسط آستان قدس رضوی در این شهر توزیع شد.
جواد نقایی در این باره توضیح داد: با توجه به مشکلات روزهای اخیر مردم همدان در تامین آب آشامیدنی مورد نیاز، آستان قدس رضوی نیز در کنار دولت و دیگر نهادهای متولی، پای کار آمد تا در حد توان، به کاهش مشکل مردم این استان کمک کند.
وی افزود: در این راستا به همت بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، محموله‌ آب آشامیدنی از مشهد بارگیری و به همدان ارسال شد تا با مسئولیت بنیاد کرامت رضوی، بین مردم توزیع شود.
مسئول ارتباطات با رسانه آستان قدس رضوی اظهارداشت: کانون خادمیاری رضوی در استان همدان مسئولیت توزیع این محموله آب آشامیدنی را عهده‌دار شد و با استفاده از ظرفیت‌ خادمیاران بومی منطقه، اقدام لازم برای توزیع آن را در دستور کار قرار داد.
نقایی ادامه داد: آستان قدس رضوی علاوه بر ارسال این محموله، تعدادی تانکر آب نیز در نقاط مورد نیاز همدان مستقر کرد تا در شرایط اضطراری ایجاد شده با نهادهای متولی مشارکت داشته باشد و تا زمان حل کامل این بحران، در کنار مردم استان همدان خواهد بود.
بر اساس این گزارش، در پی کاهش بارش ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سدهای استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است.همین امر در روزهای اخیر موجب بروز مشکل و تنش آبی در شهر همدان و اعمال زمان بندی قطع شبکه در شهر شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :