19 دی: رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: داوطلبان کنکور که بخواهند آزمون ترمیم معدل یا نمره برای دروس دوره متوسطه بدهند، می‌توانند در مدارس بزرگسال منطقه خود ثبت‌نام کرده و برای هر درس یکبار در آزمون نوبت خرداد، دی یا شهریور شرکت کنند.
محسن زارعی در گفت وگو با ایرنا در مورد روند انجام ترمیم نمره برای دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان نظام جدید (نظام ۶-۳-۳) می‌توانند در مدارس بزرگسال منطقه آموزش و پرورش خود ثبت نام کنند و از یک درس تا تمام دروس برای یک بار آزمون ترمیم نمره را بدهند.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش در مورد آزمون ترمیم نمره برای دانش‌آموزان نظام قدیم نیز گفت: این دانش‌آموزان باید با مراجعه به بخش سنجش در منطقه آموزش و پرورش تحصیلی خود درخواست مجوز برای شرکت در آزمون ترمیم نمره بدهند و بعد از صدور مجوز در سه نوبت خرداد، شهریور و دی امکان شرکت در آزمون را خواهند داشت.
وی در مورد دانش‌آموزانی که محل سکونت فعلی آنان با منطقه آموزش و پرورش تحصیلی فرق دارد، گفت: این دانش‌آموزان می‌توانند ثبت نام را در منطقه آموزش و پرورش خود انجام داده و بعد از درخواست تغییر محل سکونت در منطقه جدید به صورت مهمان در آزمون‌ها ترمیم نمره شرکت کنند.
زارعی در مورد افرادی که پیش از سال ۱۳۸۴ دیپلم خود را دریافت کرده و قصد ترمیم نمره دارند و ترمیم نمره دروس پیش‌دانشگاهی نیز گفت که به دلیل نیاز به تطبیق دروس با دروس فعلی، آزمون برای این دروس به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نیاز دارد.
وی در مورد زمان برگزاری جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: معمولا موضوعات تخصصی در کمیسیون های شورای عالی آموزش و پرورش انجام می‌شود و جلسات شورا نیز به صورت منظم با حضور وزیر برگزار می‌شود و انتظار داریم به‌زودی این موضوع نیز در جلسه مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.
زمان برگزاری آزمون ۱۴۰۲ هنوز قطعی نیست
زارعی در مورد نحوه شرکت دانش‌آموزان پایه دوازدهم در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ اظهار داشت: نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ به پیشنهاد سازمان سنجش دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود؛ ولی این زمان هنوز قطعی نیست و باید در شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصمیم قطعی در مورد آن گرفته شود.
وی ادامه داد: البته دانش‌اموزان پایه دوازدهم می‌توانند در آزمون شرکت کنند، بعد از آزمون فقط نمره آنها اعلام می‌شود و بعد از پایان سال تحصیلی و مشخص شدن سوابق تحصیلی به شکل دقیق، سوابق به نمره آزمون افزوده و رتبه داوطلب مشخص می‌شود.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد: دی ماه زمانی است که هنوز سال تحصیلی تمام نشده و از این جهت برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مناسب نیست.
زارعی پیشتر در مورد هزینه آزمون ترمیم نمره گفته بود، هزینه‌ آزمون ترمیم نمره بر عهده استان‌هاست و بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان‌ها تعیین می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :