19 دی: سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با اعلام آغاز به کار خط هوایی کیش ایر در مسیر مشهد- کابل ابراز امیدواری کرد که افتتاح این خط تسهیلات بیشتری را برای جابجائی مسافرین دو کشور فراهم می کند.
سفارت کشورمان در کابل در توئیتی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ‏خط هوائی کیش ایر در مسیر مشهد - کابل و بالعکس، از روز گذشته به عنوان چهارمین خط هوائی بین ایران و افغانستان شروع به کار کرد.
افتتاح این خط تسهیلات بیشتری را برای جابجائی مسافرین دو کشور فراهم می آورد. هم اکنون شرکت های ماهان،تابان و آریانا نیز بین دو کشور فعال هستند.
سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل ضمن اعلام این خبر اطهار داشت که پروازهای شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در هفته دو بار و به مقصد شهرهای کابل و قندهار انجام خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به حجم درخواست‌های طرفینی مبنی بر سفر به هر دو کشور گفت: هم اتباع افغانستانی برای بازگشت به کشورشان و هم اتباع ایرانی برای سفر به افغانستان درخواست‌های مکرری داشتند که تعداد خطوط هوایی در این مسیر افزایش یابد که با رایزنی‌های انجام شده با هیأت حاکمه افغانستان محوز پروازهای شرکت کیش‌ایر پس از شرکت‌های ماهان و تابان صادر شد و امیدواریم تسهیلاتی جدی به ویژه در حوزه هزینه‌های سفر برای اتباع دو کشور فراهم شود.

  • نویسنده :
  • منبع :