سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۵۱۲ مورخه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱ با عنوان «مبارزه با فساد نباید دچار اما و اگر شود» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

انتشار گزارش مجلس از تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه دچار اما و اگرهایی شده است که حتماً بایستی به آن رسیدگی شود. بعد از انتشار این گزارش رئیس گروه تفحص کننده که نماینده اصفهان هم هست، اعلام کرد: این گزارش راستی آزمایی نشده و یک گزارش خام و دست اولی بوده است. وزیر صمت هم گفت که تخلفات عنوان شده در این گزارش، همه آنها تخلف نبوده است! این گفته‌های نقض کننده مردم را بیشتر به مسئولان بی‌اعتماد می‌کند.
مسئولان کشور اولاً نباید اجازه دهند تخلفات در کشور نهادینه شده و حتی اخبار نگران کننده تر به گوش برسد. ثانیاً اگر اختلاسی و فسادی در گوشه‌ای انجام می‌شود باید متقن و دقیق به اطلاع مردم رسانده شده و از آن حمایت شود و در صورتی که گزارش خلاف و یا ناقص منتشر شده باشد با منتشر کنندگان در هر مقام و جایگاهی که هستند برخورد شود و نگذارند با آبروی نظام بازی شود.
برکسی پوشیده نیست که انتشار گزارش از اختلاف فولاد مبارکه موجی از نگرانی بین مردم به ویژه دلسوزان نظام و انقلاب به وجود آورد تا جایی که آیت الله العظمی سبحانی از مراجع تقلید خطاب به وزیر صمت گفت: تخلفاتی که درباره فولاد مبارکه مطرح شده بسیار نگران‌کننده است. شاید در سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز چنین تخلفاتی وجود داشته باشد
حقیقت پور از نمایندگان ادوار مجلس هم با انتقاد از شیوه اطلاع‌رسانی و گزارش دهی از فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: بیانیه صادر می‌کنند و می‌گویند در مورد فولاد مبارکه تخلف وجود دارد و تخلف ۹۰ هزار میلیارد تومان است، بعد رئیس کمیسیون تحقیق این گزارش را قبول نمی‌کند، اگر قبول نمی‌کنید چرا پخش شد؟ با این گزارش چرا آبرویمان را بردید؟ ما نمی‌گوییم با متخلف برخورد نکنید، برخورد کنید و شدیداً برخورد کنید اما شما می‌گویید که گزارش پخش شده درست نیست، با چه ادله‌ای؟ یک تصویر از خودمان درست کرده‌ایم و خودزنی می‌کنیم. چنین تصویری به دشمن می‌دهیم که فرح پهلوی هم طمع کرده به ایران بیاید.




  • نویسنده :
  • منبع :