19 دی: رئیس پلیس راهور کشور گفت: ماموران پلیس به عنوان خادم الحسین در خدمت زائران اربعین حسینی هستند و امسال حدود هشت هزار نیروی کمکی از ۲۰ استان کشور به استان‌های درگیر در ماموریت اربعین اعزام شده‌اند و طرح ترافیکی ویژه اربعین و همچنین برقراری نظم و امنیت را اجرا خواهند کرد.
سردار حسن مومنی با بیان اینکه شهروندان فقط برای تردد به مرز مهران مراجعه نکنند، بیان کرد: کسانی که قصد خروج از مرز مهران را دارند باید شاهد ترافیک سنگین نیز باشند چون زیرساخت‌های این مرز گنجایش این همه زائر را ندارد و چون زیر ساخت های لازم در دیگر مرزها از جمله شلمچه، چذابه، خسروی و ... وجود دارد بهتر است زائران از آن مرزها نیز تردد داشته تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان سفر خود را مدیریت کنند، گفت: زائران هرگز سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و امیدواریم این مدیریت موجب تسهیل در تردد و جلوگیری از بروز راه‌بندان شود.
رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه فارس به دلیل وجود ۲۱ هزار کیلومتر راه‌ مواصلاتی، بیشترین کشته تصادفات در کشور را دارد، گفت: امیدواریم با مدیریت استاندار فارس و همدلی خوبی که بین مسئولان این استان فراهم شده شاهد کاهش تصادفات باشیم.
مومنی تصریح کرد: از خانواده ها خواهش می کنیم حتما در سفر و بازگشت از اربعین استراحت کافی داشته باشند و با آرامش رانندگی کنند تا به سلامت به مقصد خود مراجعه کنند و شاهد کاهش تصادفات در کشور باشیم.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات از ساعت‌های ۱۲ تا ۸ شب اتفاق می‌افتد، گفت: عامل ۸۲ درصد تصادفات سرعت غیر مجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است.

  • نویسنده :
  • منبع :