19 دی: پیکر مامور کلانتری ۱۰۶ نامجو که روز گذشته بر اثر ضربات چاقوی وارد شده از سوی یک سارق منزل به شهادت رسیده بود، تشییع شد.
پیکر شهید امیر کیوان‌لو که روز گذشته به دلیل اصابت ضربات چاقو از سوی یک سارق منزل به شهادت رسیده بود، صبح امروز با حضور رئیس پلیس پایتخت، روسای پلیس‌های تخصصی، همکاران و اعضای خانواده این شهید تشییع شد. 
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این مراسم با بیان اینکه مجموعه انتظامی کشور در هر سال چندین شهید و ده‌ها جانباز را برای حفظ امنیت و آرامش مردم تقدیم کشور و انقلاب می‌کند، گفت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بار دیگر در راه برقراری امنیت فرزند دیگری را تقدیم کشور عزیزمان کرد. شهید کیوانلو ساعت پنج صبح روز گذشته و پس از دریافت گزارشی از حضور یک سارق در منزل خواهر یکی از شهروندان برای برخورد با این سارق داوطلب شده و به محل این خانه رفت. او وقتی وارد خانه شد مشاهده کرد که سارقان دست و پای خانمی را بسته و اقدام به سرقت از خانه او کرده‌اند لذا یکی از سارقین را که در حال خارج کردن اموال بود دستگیر کرد. سارق دوم از محل متواری شد که شهید کیوانلو، این مامور وظیفه‌شناس ما اقدام به تعقیب او کرد. 
رحیمی ادامه داد:‌ مامور ما می‌توانست با استفاده از سلاح و طبق ضوابط از زانو به پایین سارق را مورد اصابت گلوله قرار دهد اما وقتی با التماس‌ها و خواهش‌های سارق برای عدم شلیک مواجه شد به او شلیک نکرد. سارق نیز خود را تسلیم کرده بود اما ناگهان در شرایطی که تسلیم شده بود، با چاقویی که همراه داشت به سینه این شهید والامقام ضربه‌ای وارد کرد. این مامور عزیز ما بلافاصله به بیمارستان اعزام شد، اما شدت ضربه به حدی بود که جان خود را از دست داد و به درجه رفیع شهادت رسید.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ شهادت این مامور وظیفه‌شناس پلیس را به خانواده‌ وی، دوستان و همکاران و مردم ایران تبریک و تسلیت گفت و افزود: شهدا انتخاب شده هستند و این را از دفاع مقدس یاد گرفته‌ایم و امیر کیوانلو نیز جان خود را در راه امنیت مردم فدا کرده و به درجه رفیع شهادت رسید. شهادت حقیقتا هنر مردان خداست.
وی با تاکید بر اینکه ماموران پلیس آماده جانفشانی در راه تامین نظم و امینت هستند، گفت: از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها ماموران ما حضور دارند و با هرنوع اقدام مجرمانه که موجب سلب آرامش و آسایش شهروندان شود، برخورد می‌کنند و در این راه حتی از جان خود نیز می‌گذرند. موید این نکته تقدیم دو شهید در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از ابتدای سال‌جاری تاکنون در راه تامین نظم و امنیت است.
رحیمی در ادامه بر ضرورت برخورد قاطع با مجرمان تاکید کرد و گفت:‌متاسفانه شاهد آن هستیم که امروز برخی از مجرمان، سارقان و اراذل و اوباش و ... گستاخ، وحشی و پررو شده‌اند، لازم است که با قاطعیت با آن‌ها برخورد شود و این مطالبه جدی پلیس است.
در ادامه و پس از سخنرانی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، نماز میت بر پیکر این شهید اقامه شده و پیکر او برای تدفین به سمت بهشت زهرا(س) تشییع شد.
  • نویسنده :
  • منبع :