19 دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و کاهش دما در شمال کشور، خیزش گرد و خاک در نوار شرقی و نفوذ گرد و غبار به غرب کشور خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: از اواخر وقت امروز(۱۴ شهریور) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود، فردا(۱۵ شهریور) در گیلان، مازندران، اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و چهارشنبه (۱۶ شهریور) در گیلان، اردبیل، مازندران، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.این بارش‌ها در گیلان، اردبیل، غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی از شدت بیشتری برخوردار است.
وی ادامه داد: پنجشنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ شهریور) در گیلان، مازندران و برخی مناطق اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا پنجشنبه (۱۴ تا ۱۷ شهریور) دما در گیلان، مازندران و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد و در گلستان و شمال غرب کشور بیں ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی پنج روز آینده، در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک رخ می‌دهد همچنین از امروز تا چهارشنبه نفود گردوخاک از کشور عراق به نوار مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: از امروز تا پایان هفته جاری تداوم جریانات جنوبی روی خوزستان سبب افزایش رطوبت و شرجی شدن مناطق غربی، مرکزی و جنوبی این استان می‌شود.
به گفته ضیاییان از اواخر وقت امروز تا آخر هفته دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود همچنین از اواخر وقت سه شنبه تا پنجشنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۵ شهریور) صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۱۶ شهریور) کمی ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۴ و ۱۵ شهریور) اهواز با دمای ۴۷ و۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :