19 دی: رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار سایبری خبر داد که با درج آگهی جعلی فروش پرنده زینتی در یکی از سایت‌های آگهی محور، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند.
به گزارش پلیس فتا، سرهنگ امیر حسین سلیمانی روز سه شنبه در این باره اظهارداشت: در پی مراجعه مردی میانسال و با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی این طور عنوان کرد که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان "فروش پرنده زینتی" برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ ۵۰ میلیون ریال وجه بعنوان بیعانه از شاکی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.
این مقام سایبری گفت: موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با اقدامات فنی، متهمین مورد شناسایی قرار گرفتند و در یکی از محلات شیراز دستگیر شدند.
سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهمین تاکنون مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از ۱۰ شاکی کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: متهمین در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشتند و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کردند که برخی از شهروندان به واسطه طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان سرمایه گذاری می‌کنند.
این مقام انتظامی گفت: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی مطرح شده است، این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

  • نویسنده :
  • منبع :