19 دی: وزیر امور خارجه عراق و دستیار وزیر خارجه آمریکا با یکدیگر دیدار و نسبت به احیای توافق هسته ای میان تهران و واشنگتن ابراز امیدواری کردند.
به گزارش وزارت خارجه عراق، فواد حسین، وزیر خارجه این کشور با باربرا لیف، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک دیدار و رایزنی کرد.
بنا بر اعلام طرف عراقی، دو طرف در این دیدار درخصوص تحولات منطقه و روابط ایران و آمریکا و روند مذاکرات هسته‌ای در وین تبادل نظر کردند.
این دو مقام عراقی و آمریکایی نسبت به توافق میان تهران و واشنگتن ابراز امیدواری کرده و گفتند که این امر به سود دو کشور و منطقه است.
آمریکا و ایران در مدت اخیر در حال بررسی پاسخ‌های یکدیگر نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای بوده‌اند که به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، آخرین متن پیش‌نویس و آخرین پیشنهاد برای رسیدن به توافقی بر سر احیای توافق هسته‌ای است.
این پیشرفت‌ها در مدت اخیر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را به واکنش واداشته و درباره انجام شدن توافق احتمالی ابزار نگرانی کرده‌اند.
گزارش‌های رسانه‌ای می‌گویند، واشنگتن قرار است در مقابل امضای توافق هسته ای با ایران و بازگشت به برجام، امتیازات و بسته جبرانی امنیتی در اختیار تل آویو قرار بدهد و تاکید می‌کند گفت‌وگوها درخصوص این بسته هنوز رسمی نشده است اما به محض امضای توافق هسته‌ای، این "امتیازات جبرانی" هم علنی خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :