19 دی: وزیر کشور با بیان اینکه برای اعزام زوار اربعین حسینی، در مرزها آمادگی خوبی وجود دارد گفت: مرزهای جدیدی برای تردد زوار پیش بینی شده و به زایران توصیه می‌‎شود از این مرزها که شامل تمرچین و باشماق است، استفاده کنند.
احمد وحیدی روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه به زنجان در جمع خبرنگاران افزود: در مرزهای جدید تمرچین و باشماق، امکانات مناسبی برای زوار پیش بینی شده است همچنین مسیر این مرزها دارای دمای هوای پایین تری نسبت به مرزهای قبلی هستند که زوار سفر راحت تری داشته باشند.
وی با بیان اینکه برای پیاده روی اربعین حسینی در مرزها مشکلی نداریم، حرکت زوار و هم فعالیت موکب ها روان است، یادآورشد: تا دوشنبه شب حدود 600 هزار نفر اعزام شده اند و کار انتقال نزدیک به چهار هزارو 700 تا 5 هزار موکب با کمک کامیون ها انجام شده است.
وزیر کشور اظهار داشت: استقبال خوبی از زایران در مرزهای کشور و آن سوی مرزها صورت می گیرد.
وحیدی با اشاره به مشکلاتی که برای زوار افغانستانی از مرزهای کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: در حال مذاکره با دولت عراق هستیم که آنها هم افغانستانی های مقیم کشور را قبول کرده اند تنها اشکالات اجرایی اندکی وجود دارد که در حال حل شدن است.  
وزیر کشور همچنین با اشاره به محدودهایتهای حمل و نقل عمومی برای جابجایی زوار به مرزها، خاطرنشان کرد: برای کسانیکه مقدور است، تا مرزها با وسایل نقلیه شخصی تردد کنند.
وی افزود: پارکینگ هایی نیز در مرز پیش بینی شده است تا خودروهای شخصی زوار تا زمان بازگشت در آنجا پارک شود.

  • نویسنده :
  • منبع :