19 دی: استاندار ایلام گفت: علاوه بر ۱۴ میلیون بطری موجود، ۲۰ میلیون بطری دیگر در مهران برای استفاده زوار ذخیره سازی شده که در مجموع ۳۴ میلیون بطری آب در این شهرستان دپو شده است.
 حسن بهرام نیا سه شنبه شب در نشست ستاد اربعین استان ایلام در مرز بین المللی مهران افزود: دو یخساز با ظرفیت ۲۵۰ قالب یخ به استان ارسال شده است و به زودی یکی از آنان راه اندازی می شود.
وی افزود: طی پیگیری های انجام شده با رییس ستاد اربعین کشور و رییس بازسازی عتبات عالیات فردا یک لیفتراک برقی به استان ارسال می شود.
استاندار ایلام ادامه داد: باید نیروها برای توزیع یخ و آب معدنی منسجم عمل کنند و ساماندهی شوند.
عبور سه هزار و ۲۰۰ کامیون حامل تجهیزات مواکب به کشور عراق 
استاندار ایلام گفت: از مجموع ۳۷۰۰ کامیون حامل تجهیزات مواکب تاکنون سه هزار و ۲۰۰ کامیون ازطریق مرز تجاری مهران وارد کشور عراق شد.
وی ادامه داد: طی رایزنی هایی که با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد پنج آبسرد کن ۱۶ شیره ارسال و درحال حاضر فعال است.
بهرام نیا اضافه کرد: حداقل ۱۵۰ خودپرداز در پایانه و مهران نیاز داریم و فعالیت شهرداری ها آغاز شده، اما تعداد این نیروها و امکانات نیز باید افزایش یابد.
وی ادامه داد: همه مدیران برای کنگره باشکوه اربعین باید تمام وقت پای کار بیایند و بصورت جهادی برای آقا اباعبدالله (ع) و رضایت مندی زوار بصورت جهادی تلاش کنند.
بهرام نیا با تاکید براین نکته که در کنگره اربعین جزیره ای عمل کردن قابل پذیرش نیست، گفت: تمامی اقدامات در مهران باید تحت لوای ستاد اربعین باشد.
استاندار ایلام با قدردانی از تلاش های همه اعضای ستاد اربعین، افزود: بصورت روزانه از بخش‌های مختلف و زیرساخت ها و پایانه های مهران بازدید می شود.
وی با تاکید بر تشدید بازرسی و نظارت ها بر پارکینگ اربعین، پایانه برکت و رصد روزانه آبسرد کن ها، گفت: بصورت روزانه و دوره ای از تمامی بخش های حوزه اربعین بازدید می شود و تلاش داریم تمامی مسایل و مشکلات روزانه را در ستاد اربعین مطرح کنیم و برای آن چاره اندیشی کنیم.
رییس ستاد اربعین استان ایلام افزود: حضور فعال مدیران در مهران و نشست ستاد اربعین الزامی است و همه برای  باشکوه برگزار شدن این اربعین باید پای کار بیایند.
استاندار ایلام با تاکید بر افزایش خدمات رسانی و مهیا شدن امکانات لازم برای رفاه زوار در مهران گفت: هر روز شاهد افزایش خدمات رسانی و بهتر شدن شرایط برای زوار هستیم.
رییس ستاد اربعین استان ایلام گفت: با اقدامات و پیگیری های انجام شده طی روز های اخیر خوشبختانه پارکینگ اربعین و پایانه برکت ساماندهی شده و نظم خاصی در این مکان ها حاکم است.
  • نویسنده :
  • منبع :