19 دی: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از قرارگیری ۱۵ هزار واحد مسکونی که شهرداری به صورت مشارکتی آنها را می‌سازد در قالب طرح اجاره داری برای خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان خبر داد.
سید مهدی هدایت با اشاره به اینکه شهرداری تهران در ارتباط با بخش مسکن دو طرح ویژه را در دستور کار دارد که از جمله آن می‌توان به فروش متری واحدهای مسکونی و همچنین اجاره واحدهای مسکونی اشاره کرد، افزود: موضوع فروش متری در سازمان نوسازی انجام خواهد شد. متاسفانه با توجه به اینکه در سال‌های گذشته هموطنان اقدام به خرید واحدهایی کردند که پیشرفت مناسبی را به لحاظ فیزیکی نداشته و در ادامه نیز صاحبان پروژه آنها را مجاب و مجبور به دریافت پولشان به همراه سود آن کردند شهروندان تجربه تلخی را در این بخش دارند. بر همین اساس شهرداری تهران بنا دارد در قالب فروش متری واحدهای مسکونی را آماده و به صورت شرایطی در اختیار شهروندان قرار دهد.
هدایت در خصوص نحوه فروش متری واحدهای مسکونی، گفت: به زودی طی دو ماه آینده و پس از اخذ مجوز از شورای شهر تهران فروش متری واحدهای مسکونی در قالب بورس عرضه خواهد شد و هموطنان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.
هدایت درباره طرح اجاره داری واحدهای مسکونی گفت: شهرداری تهران بنا دارد از ۳۶ هزار واحدی که به صورت مشارکتی آنها را اجرا می‌کند ۱۵ هزار واحد را در قالب طرح اجاره داری در اختیار خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان قرار دهد. تعرفه و میزان دریافتی اجاره در این واحدها به نسبت منطقه کمتر خواهد بود و این کار نیز در راستای حمایت از این خانواده‌ها انجام می‌شود.
هدایت با تاکید بر اینکه فرآیند ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در قالب قرارگاه جهادی مسکن در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است، افزود: ان‌شاءالله از اوایل سال آینده واگذاری تدریجی این واحدها انجام خواهد شد. البته این مسئله نیازمند همکاری و مساعدت دولت از جمله ستاد اجرایی بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ... است.

  • نویسنده :
  • منبع :