19 دی: معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت که این بنیاد ۱۶ هزارمیلیارد تومان در راستای آموزش عالی و بیمه بدهی دارد.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بجنورد مرکز خراسان شمالی با اشاره به بدهی ۱۶ میلیارد تومانی این نهاد، اظهار داشت: از این میزان بدهی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به شرکت بیمه دی است.
وی با اشاره به اینکه نهادهای دولتی از جمله نیروهای مسلح و دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه ها به جامعه ایثارگری خدمات دهی کنند چرا که تمامی ما مدیون رشادت های این بزرگواران هستیم، گفت: مجلس واگذاری سهام اعتباری برای این سازمان در نظر گرفته است که می تواند بخشی از بدهی را تسویه کنیم.
وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم تا بدهی که بنیاد شهید به مراکز دارد را تسویه کنیم اما در بازه زمانی کوتاه مدت امکان پذیر نیست بنابراین عزم نهادهای دولتی را می طلبد تا در این خصوص جامعه هدف ایثارگری را یاری و از خدمات خود نسبت به ایثارگران دریغ نکنند چرا که مشکلات آنها دوچندان می‌شود.
معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه این سازمان مطالبه گری است، گفت: تامین مسکن برعهده راه و شهر سازی است؛ حتی در مورد درمان نیز فقط باید مطالبه گر باشیم اما فقط پاسخگو شده ایم.
حمایت و تولید یک فیلم با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در استان ها
معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه هر سال یک فیلم سینمایی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در یک استان تولید می شود که ۳۰ درصد ساخت آن را حمایت می کنیم گفت: هم اکنون در این رابطه ۱۰ تفاهمنامه منعقد شده است.
 قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: براساس قانون نیز تمامی دستگاه ها ۱۰ درصد اعتبارات خود را باید به حوزه فرهنگ و ایثار اختصاص دهند و این اعتبار برای صدا و سیما ۲۰ درصد است.
تبدیل وضعیت ۹۰ هزار فرزند ایثارگر 
وی در ادامه سخنانش به اشتغال فرزندان ایثارگران اشاره کرد و گفت: ۹۰ هزار نفر فرزندان جامعه ایثارگری تبدیل وضعیت شده اند که این خود ایجاد اشتغال برای این جامعه نیست بلکه از نوعی به نوع دیگر تبدیل شده است.
معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هم اکنون هشت هزار نفر با رشته های مشخص آزمون داده اند اما بدلیل کمبود اعتبار نمی توان برای آنها اشتغال ایجاد کرد و باید هراستان با ظرفیت هایی که دارد و با ایجاد کارگروها مساله اشتغال را حل کنند. 
وی تصریح کرد: برای ۲ هزار و ۴۷۲ نفر از سه هزار ۷۱۷ نفر خانواده شهدا و ایثارگران خراسان شمالی مسکن تامین نشده که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی اهتمام جدی داشته باشد ‌.
وی در ادامه به ساماندهی گلزار شهدای خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: از ۳۷۷ گلزار شهدا ، ۲۸۹ گلزار ساماندهی شده، هفت گلزار در دست اقدام و ۸۱ گلزار نیز ساماندهی نشده اند.

  • نویسنده :
  • منبع :