19 دی: منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، تماس‌های مستقیمی بین مقام‌های رژیم صهیونیستی و قطری برای حضور صهیونیست‌ها در قطر برای تماشای جام جهانی فوتبال در جریان است.
به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند، رژیم صهیونیستی تمایل دارد دفتر کنسولی در قطر افتتاح کند تا بتواند به ساکنان اراضی اشغالی در جریان جام جهانی خدمات ارائه دهد.
براساس این گزارش، شماری از مقام‌های رژیم صهیونیستی به تازگی با مقام‌های قطری درباره هماهنگی‌های میان دو طرف پیش از جام جهانی فوتبال که حدود دو ماه دیگر در قطر برگزار خواهد شد، گفت وگو کردند.
این گزارش می‌افزاید، قطر از رژیم صهیونیستی خواسته است به فلسطینیان اجازه سفر هوایی به دوحه برای شرکت در جام جهانی را بدهد.
پیش تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که هواپیمای عملیات خارجی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی روز شنبه در دوحه پایتخت قطر به زمین نشست.
در همین رابطه شبکه ۲۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی سه ماه پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ تلاش‌های خود را برای حضور هزار تماشاگر از سرزمین‌های اشغالی در قطر افزایش داده است.
براساس این گزارش قرار بود تماسی تلفنی میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه قطر برقرار شود که اصرار رژیم صهیونیستی بر علنی بودن آن، با مخالفت قطر روبه‌رو شد.
گفت‌وگوی تلفنی میان لاپید و محمدبن عبدالرحمن آل ثانی در حکم مقدمه‌ای برای گفت وگوی لاپید و امیر قطر بود که اصرار طرف اسرائیلی بر رسانه‌ای شدن آن، طرف قطری را وادار به عقب نشینی کرد و مذاکرات برای بازگشایی نمایندگی سیاسی رژیم صهیونیستی شکست خورد.
هدف از این گفت وگوها نیز بازگشایی نمایندگی سیاسی رژیم صهیونیستی در قطر به بهانه پیگیری امور تماشاگرانی بود که قرار است در طول دوره برگزاری جام جهانی فوتبال از سرزمین‌های اشغالی فلسطین به قطر سفر کنند.
رژیم صهیونیستی امیدوار بود که این دفتر کنسولی پس از پایان رقابت‌های جام جهانی نیز به کار خود ادامه دهد.
قطر نخستین کشور عربی در منطقه خلیج فارس بود که از سال ۱۹۹۶ با رژیم صهیونیستی روابط برقرار کرد و این رژیم در دوحه دفتر تجاری داشت.
در سال ۲۰۰۰ این دفتر بسته شد و روابط میان دوطرف در سال ۲۰۰۹ پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه قطع شد. قطر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مشروط به تشکیل کشور مستقل فلسطینی کرده است.
  • نویسنده :
  • منبع :