19 دی: احمد وحیدی وزیر کشور ایران و هیأت همراه وی روز پنجشنبه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار و دو طرف درخصوص پیاده روی مراسم اربعین گفت وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر الکاظمی اعلام کرد که در این دیدار، نخست وزیر و وزیر کشور ایران، روابط دوجانبه میان دو کشور همسایه، راههای تقویت همکاری دوجانبه و حمایت از هماهنگی مشترک در زمینه‌هایی بررسی شد که در راستای منافع دو ملت باشد.
در این دیدار تلاش های طرف عراقی در زمینه تسهیل ورود زائران ایرانی اربعین، سازماندهی، اقامت و حمایت از آنان بررسی بررسی شد.
براساس این گزارش، وزیر کشور ایران ضمن انتقال سلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان به الکاظمی، بر اهمیت تقویت همکاری میان تهران و بغداد در تمام  زمینه‌ها تأکید کرد.
بیانیه دفتر الکاظمی اضافه کرد: در این نشست همچنین به تلاشهای نخست وزیر برای مهار بحران سیاسی کنونی عراق از طریق ابتکار عمل «گفت‌وگوی ملی» پرداخته شد تا راهکارهایی برای تأمین ثبات و امنیت عراق یافت شود.
احمد وحیدی وزیر کشور ایران صبح امروز برای گفتگو با وزیر کشور عراق وارد بغداد شد.
بررسی اوضاع زوار اربعین و هماهنگی با مسؤولان عراقی در این زمینه به منظور هماهنگی بیشتر در ارائه خدمات به زوار اربعین از دلایل سفر وحیدی به عراق است.

  • نویسنده :
  • منبع :