19 دی: استاندار خوزستان روز جمعه با حضور در پایانه مرزی چذابه، نشستی با مسوولان پایانه مرزی شیب عراق در زمینه چگونگی تامین وسایل حمل و نقل زایران اربعین حسینی برگزار کرد.
صادق خلیلیان، در این نشست که عمید علی مدیر پایانه مرزی شیب عراق و دیگر مسوولان این پایانه حضور داشتند در باره اعزام اتوبوس به داخل عراق برای انتقال و جابجایی زایران اربعین از مرز چذابه (شیب) تا شهرهای مقدس این کشور بحث و تبادل نظر کرد.
استاندار خوزستان در این دیدار با تشکر از مسوولان پایانه مرزی شیب عراق، به خاطر همکاری در خدمات رسانی هر چه بهتر به زایران اربعین حسینی، از آنها خواست تا برای سهولت تردد زایران اربعین، و تامین امکانات به ویژه وسایل حمل و نقل و اعزام اتوبوس از سوی ایران به عراق، همکاری بیشتری صورت گیرد.
خلیلیان در این دیدار با برخی زایران اربعین حسینی در این پایانه مرزی گفت و گو کرد و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد.
وی همچنین از امکانات و زیرساخت‌های موجود در پایانه شیب عراق دیدن کرد.
کبمود برخی امکانات به ویژه در بخش عراقی پایانه مرزی چذابه(شیب) و نیز بخش شلمچه عراق، موجب شده تا برخی زایران سرگردان و در انتظار طولانی مدت باشند. گرمای شدید هوا و شرجی، مشکلات زایران در انتظار را بیشتر کرده است. 
پایانه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق، و پایانه مرزی چذابه در شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان، ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :